ÇOK ACI!... AMA TAMAMEN BİR GERÇEK...

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,ÇOK ACI!...  AMA TAMAMEN BİR GERÇEK...
Haberin Tarihi: 4.3.2021 11:49:56 - Okunma Sayısı:2609 defa okundu.

Nurtay YATMAN yazdı...

ÇOK ACI!...

AMA TAMAMEN BİR GERÇEK

Anadolu'nun Türklük tarihi yüzyıllar öncesine dayanır. Bunu sadece Malazgirt Meydan Muharebesi ile sınırlamak çokta doğru değildir. Ancak; Bu büyük ve uzun geçmişi bilmemek ve ona sahip çıkmamakta yakın bir gelecekte yıkılmaya yüz tutabileceğimiz gerçeğini göz ardı etmemek gereğini bizlere tekrar tekrar hatırlatır.

Koca bir İmparatorluğun en zayıf döneminde bile Anadolu'nun kalkınmasına verilen önem hiç göz ardı edilmeyecek kadar büyük ve önemli değerlendirilmişti sanıyorum. Çünkü Osmanlı topraklarında ilk demiryolu olan Edirne -İstanbul demiryolu hattının yapımına 1851 yılında başlanmış ve çok kısa bir sürede tamamlanarak hizmete açılmıştı.

Bu demiryolu hattına paralel olarak ikinci hat ise (Burada tüm diğer düşünce ve değerlendirmeleri ayrı bir tarafa bırakarak) İzmir-Aydın-Denizli-Dinar-Eğirdir demiryolu hattıdır. Yapımına 1854 yılında başlanmış ve 1912 yılında hizmete açılmıştır. Anadolu topraklarındaki ilk ve tek demiryoludur.

Sayın Recep BOZKURT Hocamızın Emperyal demiryolu olarak da değerlendirdiği ki; tamamen katılırım. Bu demiryolu, Anadolu topraklarının bir ilkidir. Çok çeşitli amaçlara hizmet etmiş ve de ciddi anlamda GAZİ dahi sayılabilecek bir unvana dahi erişmiş bir demiryoludur. Daha sonra İstanbul-Bağdat demiryolunun inşasına başlanmış ve hatta bu hat uluslar arası bir dolu diplomatik trafiğe bile neden olmuştur. (Osmanlı-Rus Osmanlı -İngiliz, Osmanlı-Alman gibi )

Bu basit hatırlatmalar herkesin bilgileri dahilindedir. Ama ACI VE ÇOK ACI olanı bu tarihi yol bugün çalınmıştır. Yanlış yazmadım, Doğru bir kelime kullandım, inanmayacaksınız ama gerçekten bu yol çalındı. Hem de adi hırsızlar tarafından milim milim sökülerek kamyonlara yüklenerek çalındı. Daha sonra da kalan kısımları TCDD tarafından toplattırılarak şu anda tamamen yok edildi. Bari hatıra kabilinden en azından Seviçbey-Eğirdir kesimi hatıra olarak korunsaydı. Bu kesim yolun en dikkate değer yerlerinden biridir.

Düşünebiliyor musunuz? Greyder yok, kepçe yok, vinç yok, Dozer yok; sadece kazma, kürek balyoz. keski ve küskü kullanılarak açılan menfezler doldurulan yarmalar nasıl ve kaç yılda tamamlandı?

Ne emekler harcandı ne terler döküldü acaba? Şimdi yerinde yeller esiyor koca bir tarih hepimizin gözü önünde birkaç gün içinde yok edildi ve bizler fark edemedik. O YOL ARTIK YOK kala kala bir küçük birde büyük iki adet köprü kaldı Belki de onları da sökeceklerdir bilemiyoruz.

Bozanönü, Kule önü istasyon binaları öksüz yavrular gibi kendi hallerine terk edilmiş yıkılacakları günleri bekler gibi gelip geçenlerin yüzüne bakıyorlar. Bu binalar ki nice depremlerde bir tek sıvaları bile dökülmemiş muhteşem yapıtlar.

Koca Köprü sökülse de bir kardeşi var Balıkesir -Savaştepe arasında;

Büyük Taarruza atfen yazılan şiirlere konu olmuş bir koca köprü bizlerde gidip onu seyreder hatıralarımızı yad ederiz;

Hani "SAVAŞTEPE KÖPRÜSÜNDEN GEÇEN TRENLER SEL OLUR İZMİRE AKAR" YAA? işte o köprü bu köprünün tıpatıp kardeşidir.

Daha yakın bir tarihte belki ona sahip olabiliriz.

Saygı ve sevilerimle..

- Nurtay YATMAN

Bu Haberi Paylaş


  • eğirdir,egirdir haber,akın gazetesi

Yorum Yap

İlgili Haberler