ÖLÜM YOLU
(EĞİRDİR KÖPRÜBAŞI – KOVADA GÖLÜ KARAYOLU)
İlçemizde yaşamanın güzellikleri yanında, bazı olumsuzluklar da yok değil. Örneğin ulaşımdayıllardır ilçemizin adeta bir kamburu diyebileceğimiz bazı yollarımız, mevcut virajlı ve dar haliyle beklemektedir.
Bunlardan biri de Eğirdir Köprübaşı-Kovada Gölü karayoludur. Yolun dar ve virajlı olması araç sürücülerini zorda bırakmakta ve birçok kazaya sebebiyet vermektedir.
Köprübaşı – Kovada Gölü karayolubirkaç defa asfaltlanmış ve yolun kotu yükselmiştir. Yolun kenarında bulunan bahçelerden yola çıkan araç ve traktörler; elma ağaçlarının yapraklanması ve dallarının uzaması ile görünmez olmaktadırlar. Yol aynı zamanda Eğirdir-Antalya yolu olarak da sıklıkla kullanılmaktadır. Yolun bu özelliği özellikle elma sezonunda, okulların da açılmasıyla beraber yolda seyreden araçlar için son derece tehlikeli bir hal almasına neden olmaktadır.
Yıllardır bu yol üzerinde; onca kazalar yaşandı, onca ocaklar söndü. Yol bu haliyle ÖLÜM YOLUolarak anılmaya başlandı. Ama ne hikmet ise arabası fosforlu, arkasında janjanlı korumaların olduğu bir kaza yaşanmadığı için devletimizce bir önlem alınmadı.
Yıllardır bu yol ve de Eğirdir/Gelendost karayolu, halkımızın tabiri ile miskinler karayolu yine Köprübaşı/Pınar Pazarı Karayolu’nda onca ocakların sönmesine, onca maddi hasarlara mal olmasına rağmen devletimizce herhangi çalışma yapılması gerek duyulmadı.
En son ciğerlerimizi yakan,12 Ağustos 2024 tarihinde Köprübaşı/Kovada yolu üzerinde 14 yaşında iki genç kardeşimizin daha hayatlarının baharında trafik kazası ile vefat etmeleri ilçemize yasa boğdu.
ATEŞ DÜŞTÜĞÜ YERİ YAKAR.
İki ailemize ve yakınlarına baş sağlığı diliyoruz, Allah sabırlar ihsan etsin inşallah.
Acaba bu saatten sonra daha fazla can gitmemesi, daha fazla ocaklar sönmemesi için ne yapılabilir?
Âcizane düşüncem;Köprübaşı'ndan başlayıp Kırıntı Köyüne kadar kanal arasında 8-10 metre aralığında atıl alanın ıslahı ile Kovada Yolu genişletilebilir.
Zaten Kanal, Eğirdir Gölünün çekilmesi ile eski işlevini sürdürememektedir. Kanal, Kovada gölü boyunca daha küçük bir suyolu ile yapılabilir.
Bugün Orta Anadolu ve Karadeniz bölgesinde harıl harılduble yolların yapılmasına şahit oluyoruz. Bunun yanında şehirlerarası ve oldukça işlek bir yol olan Isparta/Antalya kara yolunun dahi büyük kısmı tek şerit halindedir. Sav’ı geçtikten sonra çöken kısım yaklaşık 6 aydır yapılmayı beklemektedir. Bu haliyle insan sormadan edemiyor….!
“Memleketin en kanaatkâr vatandaşları bizler miyiz? Ya da biz daha az mı vergi veriyoruz da memleketin her tarafına aktarılan ödenekler bize uğramıyor?”
Lütfen saygıdeğer devlet büyüklerim…!Artık Kovada yolu ve bunun gibi yukarıda belirtmiş olduğum Eğirdir/Gelendost Karayolu, Miskinler KarayoluveKöprübaşı/Pınar Pazarı Karayoluna sahip çıkın daha fazla ocaklar sönmesin.
21.08.2024 Havva MUTLUCAN