16:46:22 VALİ ABDULLAH ERİN’İN 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ MESAJI 16:40:00 BAŞKAN ŞÜKRÜ BAŞDEĞİRMEN’İN 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ MESAJI 16:35:28 ESKİ ÖZEL HÜKÜMLER / YENİ ÖZEL HÜKÜMLER VE MAYIS/24’ ÜN  46 MADDELİK ÇIKTISI?!!! (7. Bölüm) 16:17:26 EĞİRDİR BAYBUĞAN’DA KAZA 7 YARALI 15:21:32 YARINLARIN KİLİDİNİ AÇACAK ANAHTAR ÖĞRETMENLERİN ELİNDEDİR 15:17:12 BAŞKAN ÇELİK: ÖĞRETMENLERİMİZ, ÜLKEMİZİN GELECEĞİNİ İNŞA EDİYOR 15:10:27 ÖĞRETMENLERİMİZİN GÜNÜ KUTLU OLSUN 09:55:55 İNSAN YETİŞTİRME  MÜHENDİSİ: ÖĞRETMENLER 09:41:04 EĞİRDİR’DE KIŞ TEDBİRLERİ KOORDİNASYON VE İŞ BİRLİĞİ TOPLANTISI YAPILDI 09:37:21 İL GENEL MECLİS ÜYESİ ABDURRAHMAN SİNAP: “BADEMLİ KÖYÜ - DAVRAZ KAYAK MERKEZİ YOLU NE OLDU?” 17:24:55 EĞİRDİR’DE ARACIN KAPILARINI AÇIP TRAFİĞİ TEHLİKEYE SOKAN ŞAHSA 2 BİN 858 TL İDARİ CEZA KESİLDİ… 12:05:07 2024 Yılı “Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi Destek Programı” İlan Edildi 11:36:30 EĞİRDİR SAFRAN ÜRETİM MERKEZİ OLUYOR… 11:19:35 Eğirdir Belediyespor Kulübü Yönetimi Kaymakam Çimşit’i Ziyaret Etti 11:15:02 Isparta İl Enerji Verimliliği Yönetim Birimden Kaymakam ÇİMŞİT’e Ziyaret 11:07:36 ITSO’DA LİDERLİK VE YÖNETİM BECERİLERİ SEMİNERİ DÜZENLENDİ 11:02:07 ERKILINÇ: KURUMUMUZ RESMÎ İLAN HAKEDİŞLERİNİN GARANTÖRÜDÜR 17:40:01 ITSO’NUN SERBEST BÖLGE ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR 17:13:16 Eğirdir’de Safran Hasadı Heyecanı 16:48:45 ESKİ ÖZEL HÜKÜMLER / YENİ ÖZEL HÜKÜMLER VE MAYIS/24’ ÜN  46 MADDELİK ÇIKTISI?!!! (5 - 6. Bölüm)

BÜTÜN DİLLERİN ANASI TÜRKÇE (3. Bölüm)

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,BÜTÜN DİLLERİN ANASI TÜRKÇE (3. Bölüm)
Haberin Tarihi: 10.7.2024 09:31:07 - Okunma Sayısı:581 defa okundu.

Ali Taş yazdı...

BÜTÜN DİLLERİN ANASI TÜRKÇE

  1. 3.Bölüm

Beyin Yapılarının Türkçeye Uygunluğu

Bağlam oluşturma (DMPFC), yüksek yorumlama ile anlamsal süreçlere katılır. Bu yapı sözcüksel anlamsal yorumların bağlama bağlı temsilinden ve bunlar arasında seçim yapmaktan sorumludur. Dış uyaranları, belirli iç temsillerle ilişkilendirmek için bağlam kullanır. İnsanların içsel dikkatlerini

kullanarak düşünüş şekli ile yüksek yapılandırma yapması, bağlam oluşturma (DMPFC) sayesindedir. Bağlam oluşturma ve planlama (DMPFC, DLPFC) ile öngörme üzerinden çalışır. Bilgi; belirli bir bağlamda, yukarıdan

aşağıya öngörme ve aşağıdan yukarı düzeltme ya da güncellemedir. Yani hiyerarşik model üzerinden aşağıdan yukarı doğrulanır. Hiyerarşik model bütüncül düşünüşü sağlar. Bu düşünüş şekli tersine öğrenme ile esneklik sayesinde, yeniden yapılandırılabilir.

  Yukarıdan aşağı yapılandırma devreleri (DLPFC, DMPFC):

  • Arka planlama modülü (post DLPFC); hangi kararın verildiğinden sorumludur. Bağlam (uygun kuralları)

  oluşturur.

  • Ön planlama modülü (pre DLPFC); doğrulama yapar, cevabın ‘doğru mu?’ Ya da ‘yanlış mı?’ olduğuna bakar.
  • Sol planlama modülü (DLPFC); çatışma çözümleme yapar, çelişki sırasında aktif olur.
  • Sağ planlama modülü (DLPFC); çatışmayı azaltmayı amaçlar, çelişki bittikten sonra işlevsel olur. Sol bağlam

  (zorlu görev) modülü (DMPFC); kelimelerin anlamlarını, yapısal özelliklerine göre (yani fonoloji ve yazıma

  göre) işleyerek tutarlı bir şekle getirir. TÜRKÇENİN KÖK DİL OLMASI İLE UYUMLUDUR. Zorlu görev   

  modülü (DMPFC), benzetme (metaforların yaratılması) ile, söyleme anlama arasında tutarlılık oluşturur.

  Türkçede söylenen ile yazımın aynı olması bunu kolaylaştırır. Zorlu görev modülü (DMPFC); bağlama bağlı  

  Yorumlar arasından seçimi sağlar. TÜRKÇENİN ANA DİL OLMASI, BEYİN YAPILARIYLA 

  TUTARLILIĞI SAYESİNDEDİR (BEYİN YAPILARIYLA TUTARLI OLAN TÜRKÇE, ANA DİLDİR).

  Önermeler (DMPFC ve DLPFC) ile dış odaklı değil, iç odaklı çalışılır. Bu da Türkçe’nin düşünüş dili olmasıyla  

  uygundur. Yapılandırma düzeyi arttıkça (düşünceye odaklanma arttıkça), dışarıya bağımlılık (yani dış girdiye  

  ihtiyaç) azalır. TÜRKÇEYİ ANLAMAK BU YÜZDEN KOLAYDIR.

  Türkçe haricindeki diller; aşağıdan yukarı yapılandırmayı kullanmaktadır.

-devam edecek-

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap