ISPARTA’NIN DAŞÖZ’LÜ YILLARI…
Zeki TARHAN – ANKARA
BÖLÜM : 11
TARHAN – Öğrenciler nasıl kaynak yarattı?
DAŞÖZ – Öğrenciler, “KAYNAK YARATMAK” amacıyla, çok değişik etkinlikler yaptılar: Kitap / Kartpostal / Ağaçlandırma / Konserler / Kermesler / Tiyatrolar ve benzeri… Örneğin; Öğrenciler GÜL FESTİVALİ’ n de, İbrahim TATLISES’ i getirdiler. Ve bu işten o zamanın parasıyla 50 bin TL’. lik kaynak yarattılar. Konser, Stadyumdaydı ve girişler ücretliydi. Ve çok büyük bir kalabalık toplanmıştı. İbrahim Tatlıses, ÖĞRENCİLER İLK ÖĞRETİM OKULU’ nun temel atma törenine de katıldı.
Daha pek çok etkinlik düzenlenerek kaynak yaratıldı… Okulların proje ve yer seçimine öğrenciler karar verdi. Aslında, yapılan okullar önemliydi ama, daha da önemlisi, çocukların bu süreçte kazandıkları duygu / düşünce / farkındalık / donanım ve becerilerdi… Çünkü; bu kazanımlar, onların yaşamları boyunca, başarı ve mutluluklarına katkı sağlayacaktır.
Isparta’ lılar, kendi çocuklarıyla ne kadar gurur duysalar azdır.
***
Vali DAŞÖZ’ ün Isparta’ da başlayıp, görev yaptığı 5 ilde sürdürdüğü bu projede görev alan dev öğrencilere yazdığı şiir aşağıdadır:
DEV ÇOCUKLAR
ISPARTA, ADIYAMAN, MALATYA, AMASYA
VE MANİSADA’ Kİ DEV ÖĞRENCİLERE…
Ben tanıdım onları,
Beş güzel ilde.
Çocuktular, onbinlerceydiler,
Ve illeri kadar güzeldiler…
***
Isparta’ da gül,
Manisa’da lale,
Adıyaman’ da peygamber üzümü,
Malatya’ da kayısı,
Amasya’da misket elması kokusundaydılar…
***
Küçüktüler,
Ama bir gün;
Fark ettiler içlerindeki büyüklüğü,
Artık büyüktüler…
***
Önlerindeki engellere aldırmadan,
Zor olanı seçtiler.
Almak yerine vermeyi,
Konuşmak yerine yapmayı seçtiler.
Onlar, zor olanı seçtiler…
***
Kararlılık ve cesaretle,
Büyük işler başardılar.
Mutluluğu çoğalttılar dünyamızda.
Umut oldular yarınlara…
***
Onların eserleri durur birer birer,
O güzel illerde.
Ve halâ konuşulur hatıraları,
Şehirlerde, köylerde…
H.İbrahim DAŞÖZ
Manisa Valisi