20 Temmuz1982 - Eğirdir Su Ürünleri Yüksek
Okulundan, Eğirdir Su Ürünleri
Fakültesine ...
Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi niçin
Isparta’ya taşındı?
Bir binaya üç okulun tabelasını asmakla
Eğirdir’de öğrenci sayısını artıramazsınız.
-DÖRDÜNCÜ BÖLÜM-
SİNAN:
Hocam; ESÜF tabelası, binası Eğirdir’de
durmakta, SDÜ, ESÜF öğrencileri teorik dersleri Isparta da görecek kararı aldı. Herkesin bildiği ESÜF nin
Isparta’ya taşındığı…
KESİCİ:
Abdullah bey, Sizin adınız ne?
Abdullah
Kemal SİNAN
Fakültenin
de adı Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi ,Yeri Eğirdir, Eğirdir’de Eğitim- öğretim
verir koşulu var…
+
devamı 5’de
1’den devam
SİNAN:
Bu örnekten hareketle; Yasal mı; bu taşınma hocam,
KESİCİ:
Ben hukukçu değilim.
Sayın
Sinan; ESÜF 4 yıllık ve
öğrencinin devamını gerektiren, lisans, yüksek lisan ve doktora eğitimi
veren bir fakülte. Fakültenin 500 kişiden fazla kayıtlı öğrencisi ve ailesiyle
birlikte 100 kişiyi aşan personeli vardı. Son
yıllarda öğrenci sayısı 170 kadar düştü. Biz eğitimcilerin de bunun nedenlerini
daha iyi analiz etmemiz ve sorgulamamız gerekir. Her ne kadar çok sayıda okulun açılması,
sınav sistemi azalmaya neden olmuşsa da, ESÜYO ve ESÜF bir tercih bölümü
ve bir “marka” değeri olan bir okuldu.
Nedenler elbette sorgulanmış, alt yapı
eksiklikleri, eğitim programları, Eğirdir’in fakülteye bakışından, fakültenin
Eğirdir’de oluşuna kadar bir çok şey masaya yatırılmıştır. Sonuç gelinen
noktadır. ESÜF yönetimi ve personeli fakültenin kapanmaması için olağan üstü
çalışmalar yapmaktadır, ben şahsım adına emeği geçenlere çok teşekkür ederim.
Sayın
Sinan; konuyu özetlersek; Eğitim kurumlarıyla ilgili hesap yamak, daha önce de
belirtiğim gibi şu okul gelirse “kaç
para getirir, kaç gelir”… hesabını yapmak benim bakışım ve işim değildir.
Bizler daha çok “eğitim-öğretim için hizmeti, kaliteyi nasıl artırabilir”izi
düşünmeliyiz. Elbette bu işin ekonomi yönü var, hizmet götürürsen talep artar, bu konu ekonomistlerin konusu.
Sayın Sinan; “kaç gelir- kaç gider” yerine;
ESÜF neden Isparta’ya taşındı? EMYO kontenjanları neden azalmakta, bu
bölümlere tercih edilip- edilmemesinin
hesaplarını yapmak gerekmez mi?
Bir binaya üç okulun tabelasını asmakla Eğirdir’de öğrenci sayısını
artıramazsınız. Tabelayla, mühürle okul olmaz…. Eğirdir Sağlık Hizmetleri
Meslek Yüksek Okulu (ESHMYO) ve Eğirdir Turizm Otelcilik Yüksek Okulu
(ETOYO)larının planlanması iki yıl önce idi ve
bir yıldır resmileşti. Öğretim elamanları-personel büyük bir kısmı
bildiğim kadarıyla hazır, zaten SDÜ’nün bu konuda sorunu yok. Okul binası
yapılacak… bir yıl geçti… ESÜF öğrencilerine de yıllardır yemek yiyecekler bir
yemekhane yapılamadı da…
ESHMYO
öğrenci kontenjanı bu yılki ÖSYM
kılavuzunda yok… Nerede 1982’nin bakışı ve devam eden hizmetleri…. Son
yıllarda Eğirdir’deki üniversite birimlerine altyapı ve sosyal hizmetler
konusunda verilenler yeterli midir? Bu işler sözle olmuyor.
Fakülteler çok gözde olan üniversite birimlerindendir ve talipleri çoktur. ESÜF’ün Isparta’ya
taşımasında bilhassa son yıllarda geniş çaplı
“Eğirdir’i İstemezük kampanyası”
başlatılmıştır. Bu noktaya nasıl gelinmiştir? Tek sorunlu ve sorumlu Eğirdir
midir? Objektif olarak araştırılması gerekir.
SİNAN:
Sizce hocam?...
Eğirdir Su Ürünleri
Fakültesi, su ürünleri
fakültelerinin
“Boğaziçi”ydi...
KESİCİ:
Bence Fakültenin Eğirdir’de olması değildi. Çünkü Eğirdir Su Ürünleri
Fakültesi, su ürünleri fakültelerinin “Boğaziçi”ydi... Bunu yıllardır sürdürdü.
Sorun
çok sayıda bölüm açılmasında.
Sorun
sektöre bakışta.
Su
ürünü sadece balık değildir. öğrencilere sadece balık değil, gemicilik, işleme,
liman hizmetleri, avcılık teknooljisi, yem üretimi gibi geniş kapsamlı dersler
verilmekte.
Sorun
içimizin farklı su kaynaklarıyla (göl, dere, baraj) “üç tarafımızın denizlerle
çevrili” olmasına rağmen, mezunların iş bulamamasının nedenleri ve yetkilerinin
de çok ama çok iyi araştırılması gerekmektedir. Çözüm bence burada.
Türkiye’de büyükşehirlerin dışındaki ilçelerde de fakülteler var,
benzeri taşınma talepleri o ilçelerde de olmaktadır, fakat adını taşıyan fakülte hiçbir ilçede-yerleşim de başka bir yere
taşınmamıştır ve kimse de soruna “zaten
öğrenci gelmiyordu” gözüyle de
yaklaşmamıştır.
Sayın
Sinan, öğrenci “kazanç-para kapısı” değildir. Öğrenci geleceğimizi kurandır.
Ondan ve okulundan para kazanmayı değil, onların daha iyi yetişmesi için onlara
para harcamanın, eğitim-öğretim için yatırım yapılması gerekir. Maalesef
ülkemizde böyle bir yanlış bakış açısı var. Öğrenci para kazanılan değil para
kazandırandır. İyi fabrikaları teknolojileri kuran ve işleten insanlarınız
olmazsa, her yere okul açarsanız bir işe yaramaz. Ülkelerin gelişmesi bilinçli
üretim ve ürünü değerlendirmekle olur.
Eğirdir doğasıyla
fakülteleri ve yüksek
okullarıyla
Türkiye’nin önemli bir
KONGRE MERKEZİ
olabilirdi.
Sayın Sinan; Eğirdir Su Ürünleri
Fakültesi’nde yapılan konferanslar- seminerler vasıtasıyla Eğirdir’e yurt
içinden ve dışından akademisyenler, araştırmacılar, konulara ilgi duyanlar,
öğrenciler gelmekteydi. Eğirdir doğasıyla fakülteleri ve yüksek okullarıyla
Türkiye’nin önemli bir KONGRE MERKEZİ olabilirdi. Yurt dışında ve bir çok yerde
sempozyumlar, konferanslar doğası öne çıkan, donanımlı yerleşim yerlerine dedir. Bence biz bu
fırsatı kaçırmamalıyız, Eğirdir’in doğasına da zarar vermeyecek en önemli
girişim, yatırım, proje bu olmalıdır.
SİNAN:
Teşekkür ederiz hocam, görüşlerinizi açık yüreklilikle bizimle paylaştığınız
için...