2020 EMİTT Turizm Fuarı ve Yerinde Fuar Talebimiz
Geçmişteki katılımım ve gözlemlemelerime göre EMİTT 2020 tam anlamıyla fiyaskoydu.
Katılımcı verilerine göre geçmiş yıllara oranla ortalama %40 azalma vardı. Fuar alanında yapmış olduğumuz dostane sohbetlerden şu mana net çıkmaktaydı;
“ Turizm Nereye Gidiyor…”
Emitt 2020 Fuar açılışında Turizm Bakanımız önemli mesajlar verdi; “ 2020 yılında 58 milyon turist 40 milyar dolar gelir” beklediklerini söyledi. Hedefe varmak için plan yapmak, teorik olarak doğru tavırdır. Pratikte karşılığı olursa hedefe varılmış olur. Yani bu söylemi yerine getirecek eylem planı ve hazırlıkları yapılmış olması gerekir. Ben bu noktada yetersiz olduğumuzu görüyorum.
“ Turizm, sloganlar ile ilerlemez…”
Çözüm odaklı, bilimsel ve çağdaş plan, programlar ile ilerler. Emitt 2020 de olduğu gibi öncesinde de sürekli her ortamda dile getirdiğim, arzu ettiğim, hayalini kurduğum;
“ Yerinde Fuar” organizasyonlarının bir an evvel yapılması gerekir. Bu organizasyon sektör içindeki paydaşlara destinasyon yerini, ürünlerini yerinde görme fırsatı doğuracaktır. Ayrıca organizasyonun yapıldığı yöreye ekonomik değer katacaktır. Bakanlık, Kalkınma Ajansları ve Yerel Yönetimler olarak bu fikre kulak vermeleri, desteklemeleri gerekir.
Turizm Bakanımız konuşmasında;
“ Anadolu Turizmden Daha Fazla Pay Almalı” demişti.
Bu çok önemli bir söylemdir. Demek ki olayın farkındayız. Anadolu da destinasyon harikası olan, parlatılmaya ihtiyacı olan inci değerinde yerlerimiz vardır. Bakir alanlarımız, aile işletmelerimiz, butik yerlerimiz el uzatılmasını beklemektedir. Ayrıca dünyayı gezen bilinçli turistler artık ülkemizde;
“ Deniz-Kum-Beton” klişesinden memnun değiller. Keşfe açık, cazibe odağı olabilecek yerler aramaktadırlar.
Trendin bu isteği Anadolu da sektör ve paydaşları ile istihdam ortamı sağlayacağı gibi bacasız sanayinin ülke ekonomisine katkı sağlayacağı da aşikârdır.
O zaman söylem değil icraat yapmak gerekir. Anadolu’nun Turizmden Daha Fazla Pay alması için ve 2020 yılında 58 milyon turist 40 milyar dolar gelir hedefi için harekete geçmek gerekir.
Keşfedilmemiş destinasyon yerleri tespit edilmeli, alt yapı eksikleri giderilmeli ve yerinde fuar organizasyonları ile taçlandırılmalıdır. Yerel yönetimlerin yatırımları bu yönde teşvik edilmelidir.
Ülkemizde turizm; “doğal, yöresel, butik” yapılar ile şaha kalkacaktır. Bu inancı taşımaktayım.
Eğirdir ilçemiz buna en güzel örnektir. Turizm için gerekli olan; hikaye ye destinasyon çeşitliliğine, bol ve temiz oksijene, doğan güzelliklere, yöresel ürünlere sahiptir. İhtiyaç olan yatak kapasitesinin ve hizmet kalitesinin yüksek olduğu işletmelerdir.
Eğirdir turizm ile kalkınacaktır. Çünkü hammaddesi coğrafyanın kendisidir.
Dünya ve Ülkemizin konjonktüründe Turizm Sektörü bu çizgi de ilerlemekte kararlıdır. Bu paydan gelir sağlamak bu amaçlar doğrultusunda mümkün olacaktır.
Eğirdir tanıtımı için Emitt gibi organizasyonlara katılmadan ziyade, Eğirdir’i yerinde tanıtmak daha faydalı olacaktır.
Umarım 2020 yılımız sektöreler olarak yöremize ve ülkemize istediğimiz katkıyı sağlar.
Mehmet DEMİREL