UYGARLIĞIN MERKEZİ ANADOLU VE EĞİRDİR
Bölüm: 10
DİN, METAFİZİK VE FELSEFE
Din reformcusu Türkler, (Tanrı’nın peşinde) metafizikle ilgilenmişlerdir. Sibirya’ da Ötüken’de başlayan dini ritüeller, Orta Asya’dan Ön Asya’ya kızıl elma’ya dönüşmüştür. Ötüken, Öte-kent’dir. Kendi kendinin toplumunun ebedi saadetine dönüşmüştür (iman). Anadolu’ da gökyüzü erkek, yeryüzü toprak ana (umay) olarak simgeleştirilmiştir. M.Ö. 1000 ve 800 yıllarında Sakalar ve Medler (+) sembolünü (Onlar) kullanmışlardır. Bu damga, Batı’ da, Hırıstiyanlık ta Haç işareti olarak alınmıştır. M.Ö. 1500 / M.Ö. 850 Tevrat’ta yaratılış metninde Gog (Guti) ve Mages (Maglar), Kuran’ da Ye’cuc (Yüeçiler/Saka) Me’cuc (Medler) Türk soylular olarak geçmektedir. (Hz. Muhammed’den önce Mekke’nin anahtarı Türk soylu Huza kabilesindedir). Harizm’li Biruni en eski din Şamanlık’tır demiştir. Hz. Nuh’tan sonra, iyilik ve kötülük ayrı değerlendirilmiştir (Habil, Kabil hikayesi). Hıristiyanlık’ta günahkar doğulup, günah çıkarma alışkanlığının varlığını biliyoruz. Türkler’ de Tanrı’ya adanan kurban, Hititler’de koyun kurban etme şeklinde görülür. Türkler’deki Tanrı kavramı ile metafizik anlayışı diğer dinlere temel olmuştur. Anadolu’ da bu kültür, Hatti (/Hitit), Etrüskler (/ Lidyalılar)’ de yaşatılmıştır. Sonra Batı Anadolu’ ya Karya ve İonya gibi şehir devletlerine geçmiştir. İonya (/ İzmir), ön Sokratik (felsefe)’nin geliştiği yerdir. Bilinen eski tarihçilerin Herodot, Homeros gibi, Thales gibi felsefeciler, Noel Baba gibi şahsiyetler (Noel Baba ile özdeşleştirilen akçam, Türk kültü içerisinde yer alır), Hipokrat (M.Ö. 350) gibi tıp bilginleri hep Anadolu kökenlidir. Şehir devletleri yönetimi ve ticaret diğer halklarla ilişkiyi getirmiş, Yunanistan’dan Akaların Anadolu’ya gelişiyle; Anadolu’daki kültür, Batı’ ya akmıştır. Alp’ler (/Alp Dağ’ı) her şeyi anlatmaktadır.
devam edecek…