Tarım İl Müdürü Şölen: “Tanıtım atağı şart...”
Isparta Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Cenk Şölen, Isparta tarımının önemli parçalarını oluşturan meyve ürünlerinin tanımı için birçok faaliyette bulunduklarını belirterek, “Isparta ürünlerinin markalaşması ve kalıcı olabilmesi için kurumsallaşmak gerekiyor. Odalar, Borsalar ve ilgili kurumlar birleşerek, tanıtım atağına çıkılması gerekiyor” dedi.
Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü son zamanlarda Isparta’nın ürünlerini tanıtma atağına kalktı. Öyle ki müdürlüğün kapısından giriş yaptığınız anda Isparta tarımında yer edinen meyvelerin resimleriyle karşılaşıyorsunuz. Bunun yanı sıra makam odasındaki cam sehpalara da elma, kiraz, gül figürleri işlendi. Gelen her misafir ‘Isparta’ adını ön plana çıkaran ürünleri görmeden ve tanımadan gidemiyor. Ayrıca ilçelerde düzenlenen tarla günleriyle de farkındalık oluşturup, diğer çiftçilerin heveslenmeleri sağlanarak üretilen ürünlerin daha geniş alanlara yayılması amaçlanıyor.
Tanıtım açısından bakıldığında hala daha birçok eksikliğin bulunduğunu söyleyen Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Cenk Şölen, “Sadece kendi kamuoyumuza değil, genele yayılmamız gerekiyor. Isparta’da üretilen ürünlerin Isparta adıyla markalaşması bizim için gerçekten çok önemli ve üzerinde durduğumuz bir konu. İlçelerimizde düzenlediğimiz tarla günleri vesilesiyle örnek teşkil edip, diğer çiftçilerimizin de bundan faydalanmalarını sağlıyoruz. Bugün Şarkikaraağaç ve Yalvaç bölgesinde ciddi anlamda çilek üretimi yapılıyor. Şuanda 300 dekar alana yayıldı. Armudu da geleceğin ürünü olarak görüyoruz. Keza Aksu bölgesi de organik tarım bölgesi halini alacak önümüzdeki gelecekte. Biz yaptığımız tüm çalışmalara hayallerle başlıyoruz ama ayaklarımız yere basıyor.” dedi.
Ulusal televizyonlarda yapılan yayınlarla Isparta’nın tarım alanındaki faaliyetlerini anlattıklarını ve güzel tepkiler aldıklarını ifade eden Şölen, “İlimizin tanıtımı açısından medyanın önemi çok fazla. TRT kanallarında son iki haftada 4 tane Isparta tarımını ele alan haber yayınlandı. Bize güzel tepkiler geliyor, Isparta neymiş diyorlar. Çiftçiler de kendilerini kanalda görünce onlar da ‘biz neymişiz’ diyor ve özgüvenleri yerine geliyor.” ifadelerini kullandı.
Dünya gülyağı üretiminin yüzde 65’ini, Türkiye elma üretiminin ise yüzde 25’ini karşılayan Isparta’da ürün çeşitliliği de giderek artıyor. Son zamanlarda çilek yetiştiriciliğine önem veriliyor. Ama bunun yanında üretimiyle adından söz ettiren elma ve gülün daha da ön planda yer alması için çalışmalar sürdürülüyor. Müdürlük bünyesinde araba ve otobüsleri giydirmeye başladıklarını belirten Şölen, “Biz sloganımızı değiştirdi. Artık dünyanın gül, Türkiye’nin elma bahçesi Isparta diyoruz. Tanıtım anlamında elimizden gelen her şeyi yapıyoruz. Broşürler bastırıyoruz, okullarda elma dağıtıyoruz. Bunun yanında eksikliklerimizin de çok olduğuna inanıyoruz.” şeklinde konuştu.
Isparta tarımının parçalarını oluşturan ürünlerin markalaşması ve devamlılığının sağlanması gerektiğini dikkat çeken Şölen, “ilimizde bu işin kalıcı olabilmesi için kurumsallaşmak gerekiyor. Odalar, borsalar ve bununla ilgili kurumlar birleşip tanıtım atağına çıkmalıdır.” dedi.
Elma ve gülün yanı sıra domatesin de şehrin vazgeçilmez ürünü arasına girmeye başladığını ifade eden Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Cenk Şölen, “Isparta’da üretilen domates Türkiye’nin her yerinde aranıyor. Antalya’da inanılmaz derecede domates üretimi gerçekleştirilirken, orada yaşayan insanlar Isparta domatesini istiyor. Isparta’da ne yetişirse güzel yetişir, aroması güzel olur. Yeter ki biz tanıtımını iyi yapalım, bilgilendirmesini iyi yapalım. Bunlarla birlikte ilimizde güzel bir ivme yakaladık” ifadelerine yer verdi.
Kaynak: http://www.gazete32.com.tr/blog/isparta/tanitim-atagi-sart.html