Türkiye Turizm Tanıtım Ajansı Hakkında Düşüncelerim
Saygıdeğer Okurlarım,
Son günlerde görsel ve yazılı basından sıkça duymuş olduğunuz, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Kanun Teklifi üzerine sektör içinde yer alan biri olarak âcizane düşüncelerimi sizler ile paylaşmak istiyorum.
Bazı kesimler ve insanlar bu kanun teklifini uygun görmediklerinden eleştiriyorlar. Eleştirilere cevap verecek değilim. Fakat sektörde bulunan biri olarak, sektörümüzün neleri var neleri eksik neler yapılması gerektiğini çalışan olarak bilmekteyim. Turizm sektörü bacasız sanayi, istihdam kapısı, gelir kaynağıdır. Öncelikle bu kanun teklifini iyi okumak ve anlamak gerekir. Kanun teklifinde ajansın amacı ve kapsamı belirtilmiş. İsterseniz ona bir göz atalım.
Teklif de Yazılı Olan Ajansın Amaç ve Kapsamı;
- Bu Kanunun amacı; Türkiye’nin turizm hedeflerine ulaşmasını teminen; turizm imkân ve fırsatlarının dünyada tanıtılmasına, turizm potansiyelinin tüm yönleri ile değerlendirilerek ülke ekonomisine kazandırılmasına, turizm yatırımlarının, turizmin ülke ekonomisindeki payının ve turizm sektörünün hizmet kalitesinin arttırılmasına ve Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından desteklenmesi uygun ve gerekli görülen turizm yatırımlarının gerçekleştirilmesine yönelik faaliyetlerde bulunmak, destek ve kaynak sağlamak amacıyla Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı kurulması, yönetimi, denetimi, gelirleri ve faaliyetlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
(2) Bu Kanun; Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının kuruluşu, yönetimi, denetimi, faaliyet konuları ve gelirlerine ilişkin usul ve esasları kapsar.
Yukarıdaki teklifin amaç ve kapsamı gayet açık anlatılmıştır. Bana göre bu kanun teklifi yerinde ve önemli bir gelişmedir. Çünkü sektör olarak tanıtımlarımız yetersiz gelmektedir. Bu çabaların devlet eli ile sistematik olarak geniş kitlelere ulaştırılması gerekmektedir. Bu sistematiğin oluşması ve sürdürülebilir olması, amaca uygun hizmet olması sektöre ciddi kazanç sağlayacaktır. Bu kazanç aynı zamanda ülke kazancı olacaktır. Sektör ile paydaş olan sektörlerinde kazanması, istihdamın artması ile ülke ekonomisine artı değer katacağını düşünmekteyim.
Aslında bu teklifin yıllar önce yapılması gerekirdi. Eleştireceksek öz eleştiri yapıp bunu söylememiz gerekmektedir. Üstelik bu teklif ile yerel yönetimlerin turizme destek olacağı kanaatindeyim. Keşfedilmemiş destinasyon yerlerinin ortaya çıkarılmasına mevcut yerlerin reklam ve tanıtımlarının düzeyli şekilde hedefine varmasına etken olacaktır.
Bilgi kirliliği ve detayı tam bilmeme nedeni ile yanlış algı oluşturulan bir madde var bu ajans teklifi ile ilgili o madde şu;
Sektör temsilcilerinden ajansa aktarılacak olan katkı, ‘’ Otellerin cirolarından binde 7.5, yeme içme tesislerinden de binde 7.5 fon katkı payı alınacak. Seyahat acentelerinden ve havayolu şirketlerinden de 10 binde 7.5 ‘’ alınacak.
Evet, sistematik olarak hedefe varacak olan isteklerimizin yerine getirilmesi için mutlaka bir gelir kapısı olması gerekmektedir. Fakat bu bizden alınacak olan payın bize geri döneceği unutulmamalıdır. Üstelik verdiğimiz pay miktarını yasal olarak ‘’ Gider ‘’ gösterebiliyoruz.
Sadece eleştirmek ve olayı siyasi eleştiri malzemesi haline dönüştürmek doğru olmaz. Güzel olanı, doğru olanı da onure etmek gerekir. Millet menfaatine, sektör menfaatine ve ülke menfaatine destek olmak üzere düşünülen ve ortaya konan bu kanun teklifinde yer almak gerekir.
Turizm tanıtım ve reklam konusunda Avrupa ülkelerine ulaşmamız gerekir. Turizm de olmazsa olmaz kural reklam ve tanıtımdır. Teknoloji dünyasında yaşadığımız utulmamalıdır. Herkes etkileşim içindedir.
Reklam ve tanıtıma ihtiyacımız olduğu gibi aslında rekabet yapma konusunda elimizdeki en güçlü koz olacaktır.
‘’ mantıklı düşünce kişiyi A noktasından B noktasına götürü. Hayal gücü ise Her yere… ‘’ demiş, Albert Einstein…
Turizm de reklam ve tanıtımda hayal gücü oldukça önemlidir. Ajansın kurulması tanıtım ve reklam konusunda hayal gücümüze destek niteliğinde olacaktır.
Bu noktada Turizmde Çağ Atlama dileğiyle…