Öğretmenlerimle Okuyorum Projesi Türkçe Öğretiminde Örnek Uygulama Olarak Seçildi
BU GURUR HEPİMİZİN
Eğirdir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından; Eğirdir Kaymakamlığı, Isparta İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Eğirdir Belediyesinin destekleri ile, 2020-2021 ve 2021-2022 eğitim-öğretim yıllarında yürütülen “Öğretmenlerimle Okuyorum” adlı proje Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından örnek uygulama olarak seçildi.
“Her Derste Bir Kitap Her Kitapta Bir Ders Var” sloganıyla yola çıkan, 2 yılda toplam 2494 öğrencinin katılımı ve 308 öğretmenin iş birliği ile yürütülen proje kapsamında öğrenciler tarafından toplam 14.000 kitap okunmuş, okuma süreci çeşitli etkinliklerle desteklenmişti.
PROJE YAYGINLAŞTIRILMAK ÜZERE SUNULACAK
Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan öğretmenler tarafından geliştirilen Türkçe öğretimine yönelik özgün ve etkili iyi uygulamaların tespit edilmesi ve yaygınlaştırılması amacıyla 14-16 Şubat 2023 tarihlerinde İstanbul’da “Türkçe Öğretiminde İyi Uygulamalar Konferansı” düzenlenecek. Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in onursal başkanlığını yapacağı konferansın davetlileri arasında Türkçe öğretimine yönelik yurt içi ve yurt dışında çalışmalar yapan kurumlar, Bakanlığımızın ilgili birimleri, akademisyenler, öğretmenler ve öğrenciler yer alacak. Öğretmenlerimle Okuyorum Projesi bu konferansta, proje sorumlusu Türkçe Öğretmeni Ceyda Türkkaş tarafından sunulacak.
ÖĞRETMENLERİMLE OKUYORUM PROJESİ NASIL BİR PROJEYDİ?
Türkçe öğretimi programı amaçlarını oluşturan dört temel dil becerilerinin(okuma, yazma, konuşma, dinleme) geliştirilmesi için disiplinler arası bir yapılanmaya ve farklı branşlarla iş birliğine dayalı uygulamalara duyulan ihtiyaç, projenin çıkış noktasını oluşturdu. Bu proje ile, Türkçe dersi kazanımlarını desteklemek amacıyla, öğrencilerin diğer branş öğretmenleri ile söz konusu becerileri destekleyecek çalışmalar yapmaları; bu sayede başta Türkçe olmak üzere tüm derslerde başarı ve ilgi düzeylerini arttırmaları amaçlandı.
Hedef gruptaki tüm öğrencilere, “Yorum Defteri” adlı bir defter olan materyalin ücretsiz olarak ulaştırılması sağlandı. Söz konusu defter, öğrencilerin okudukları kitaplara ilişkin yazma becerilerini desteklemeyi hedefleyen bir odakla, içerik ve görselleriyle özgün olarak ilgililerce tasarlandı. Ardından farklı branşlardan (Türkçe, İngilizce, matematik, sosyal bilgiler, fen bilimleri, din kültürü ve ahlak bilgisi, görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi ve spor, bilişim teknolojileri) 10 öğretmenden oluşan komisyon tarafından her branşın öğretim programı kazanımları ile bağlantılı olarak seçilmiş olan 10 kitap, okumaları için öğrencilere tavsiye edildi. Kitaplar seçilirken, okuma alışkanlığı kazandıracak, ilgili ders kazanımlarını destekleyecek nitelikte olması; yazarının ulaşılabilir olması kriterleri dikkate alındı. Öğrencilerin tavsiye edilen kitapları okumaları, ardından yorum defterlerini doldurmaları, sorumlu branş öğretmeniyle sene boyunca ders içerisinde kitap odaklı çeşitli paylaşımlarda bulunmaları ve kitaba ilişkin sözlü anlatımlar/sunumlar yapmaları sağlandı. Aynı zamanda, seçilen kitapların yazarları ile “okur-yazar buluşmaları” yapılarak öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri için fırsat sunuldu. Proje, ilçe geneli uygulanan "ortak okuma saati" etkinliği ile desteklendi. Proje kapsamında ilgili kitaplarla okul kütüphaneleri zenginleştirildi.
Faydası tüm paylaşlarca ifade edilen projenin, ülkemiz geneline yaygınlaşmasını diliyoruz.