EĞİRDİR MYO TURİZM PROGRAMININ KONUKLARI
CRYSTAL HOTELS ZİNCİRİ ÜST DÜZEY
YÖNETİCİLERİ
Eğirdir
Meslek Yüksekokulu Turizm Ve Otel İşletmeciliği Programı’nın yeni eğitim
öğretim yılının ilk konukları Crystal Otelcilik Zinciri’nin üst düzey
yöneticileri oldular.
Eğirdir
Meslek Yüksekokulu Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen konferansta
"Zincir Otel İşletmeleri ve Türkiye Örneği Crystal Hotels" konusu üzerinde duruldu.
Crystal
Hotels Grup Danışmanı, Adil Gürkan, Crystal Side Otel Gn. Md. Lemi Küçük, Crystal Admiral Otel Gn. Md. Zafer Birişik’in
katılımı ile gerçekleşen Konferansta Zincir Otel İşletmelerinin Özellikleri,
Otelleri Zincirleşmeye İten Nedenler, Zincir Otel İşletmelerinin Avantajları,
dezavantajları, üstünlükleri konusunda bilgiler verilmesiyle başladı.
Crystal
Hotels Grup Danışmanı, Adil Gürkan konferansta;
Crsytal Otel Grubu’nun, 14 tesisi 7.165 oda ve 21.000 yatak kapasitesi
ile Türkiye’nin önde gelen zincir işletmesi olduğuna vurgu yaparak otel
grubunun tarihi hakkında da bilgiler verdi.
Daha sonra zincir işletmelerde markalaşmaya
değinen Birişik ise sözlerine şöyle devam etti; Dünyada ve ülkemizde son
yıllarda kendisini gösteren “MARKACILIK” otelcilik sektöründe de yoğun bir
şekilde hissedilmektedir. Hemen hemen aynı ölçülerde, aynı standartlarda ve
aynı hizmetlerde bulunan iki otelden marka olanı diğerine nazaran daha büyük
bir iş potansiyeline sahip olabilmektedir. Marka ile ilgili kavramları ise
marka bağlılığı, marka kişiliği, marka çağrışımları, marka imajı, marka
farkındalığı, marka değeri, marka vaadidir. Markalaşmak isteyen konaklama
işletmeleri turistlerin davranışlarını iyi analiz etmeli, turistlere uygun
marka stratejileri geliştirmeli, tüketici odaklı olmalı, tüketiciyle duygusal
bir bağ kurulmalı beklentileri karşılayarak marka sadakati oluşturmalıdır.
Konaklama işletmelerinin markalaşması
sonucunda markayı hatırlama artar, algılanan kalite yükselir, olumlu bir imaj
oluşur, turistlere güven verir, satın alma tercihleri artar. Markalaşma süreci
sonunda yapılan ölçümlemelerde Crystal Admıral Resort Suıtes & Spa
otelimizde Genel Memnuniyet Oranı %94,75
ölçümlenmiştir.”
Crystal Side Otel Gn. Md. Lemi Küçük ise
Crystal Hotels grup olarak yönetim felsefesini ve hedeflerini; “kusursuz
Crystal Hotels misafirperverliğini geliştirmek, çalışanlarımızın yaşam
kalitesine katkıda bulunmak ve misafir hayranlığına adanmış bir hizmet kültürü
yaratmak, değerleri ise saygılıyız, değişikliğe açığız, girişimciyiz. Ülkemizi
ve insanımızı severiz, dürüstüz, şeffafız,
inisiyatif alırız, öğreniriz, fedakarız” şeklinde özetledi.
Lemi Küçük, sözlerine şöyle devam etti
“çalışma arkadaşlarımıza sağlıklı ve güvenli bir ortam sunmakta, çalışma
koşullarının olumsuz etkilerinden korumakta, iş ve işçi arasında mümkün olan en
iyi uyumu sağlamakta, işyerlerindeki riskleri ortadan kaldırmaya çalışmakta,
oluşabilecek maddi veya manevi zararların önüne geçmeye çalışırken ekibimizin
çalışma verimini artırmaya çalışmaktayız.”
Toplantının sonunda öğrenciler ve öğretim
görevlilerine teşekkür eden Gürkan, Küçük ve Birişik. Eğirdir Meslek
Yüksekokulu ile işbirliği yapmak istediklerini, stajyer ve personel alımı
noktasında en kısa zamanda resmi girişimleri başlatacaklarını ifade ettiler.
Toplantı sonunda Eğirdir Meslek Yüksekokulu
Md. Vekili Çetin Meydan Crystal Grubu yöneticilerine çiçek ve katılım
belgelerini taktim etti.