MİLLİ GÖRÜŞ’ÜN BAŞKAN ADAYI ÇAKAN,
ISPARTA’NIN KİMLİK ARAYIŞINI SORGULUYOR…
4 MİLLİ GÖRÜŞ BELEDİYECİLİĞİ, KENDİNDEN
ÖNCEKİ YÖNETİM MODELLERİNİ DEMODE HALE GETİRECEKTİR…
4 HEDEF; ISPARTA’NIN MARKA VE KİMLİK
ARAYIŞINA, DAHA VİZYONLU BİR BAKIŞLA, “REFERANS ŞEHİR” OLUŞTURMA…
4 YÖRESEL ÖZELLİKLERİN ÖN PLANDA OLDUĞU BİR
KENT TASARIMI!!! VE GELECEK KUŞAKLARIN GURURLANACAĞI, EKO-TURİZMLE KUCAKLAŞAN
BİR YAPILANMA!!!
4 ISPARTA’DA “EKO-DENGE” ARAYIŞLARI VE “ÇEVRE” YE UYUMLU
KENT PROJELERİ…
4 DÜNYA ÖLÇEĞİNDE KÜLTÜREL ÜRÜNLERİMİZLE,
ISPARTA’YI KÜRESEL YARIŞA KATABİLİRİZ !!!
4 DÖNÜŞÜM; BÜTÜN ÇARPIK YAPILANMANIN
DÜZELTİLECEĞİ VE YENİ BİR MEDENİYET İNŞA EDEBİLECEK BOYUTTA BİR VİZYONLA
OLMALI…
4 KENTİN SORUNLARINI, DEMOKRATİK KATILIM
SAĞLAYARAK ÇÖZECEĞİZ…
“MART/2014’E DOĞRU SİYASET SÖYLEŞİLERİ”
başlığıyla yayınladığımız yazı dizimizin bugünkü konuğu, MİLLİ GÖRÜŞ’ün Isparta
Belediye Başkan adayı Süleyman ÇAKAN.
Sayın ÇAKAN’la, ne yalan söyleyeyim, çok rahat, çok içtenlikli ve de karşılıklı
güvene dayanan bir söyleşi gerçekleştirdik… Telefon, E-mail ve sosyal medya
derken, şimdi okumakta olduğunuz ve de beğeneceğinizi umduğumuz bu söyleşi
çıktı ortaya. Size hemen şunu söyleyeyim; Benim yaptığım bu söyleşiyi, Ben
kendim de çok beğendim.
***
…Evet, sizleri fazla bekletmeden, sayın ÇAKAN’la yaptığımız söyleşiye
geçelim isterseniz… Süleyman ÇAKAN; 61’de Isparta/Merkez’de dünyaya gözlerini
açmış. Babası, Müftülük Şefliğinden emekli hattat Halit ÇAKAN, ismini aldığı
dedesi ise, Ulu Camii eski müezzinlerinden merhum Süleyman ÇAKAN.
Kuşaklar boyunca sanatkâr bir aile olarak tanınan, sanatın birçok
alanında çeşitli dallarda profesyonel çalışmalar yürütmüş üyelere sahip
ailesinden aldığı ilham, ilgi ve yetenekle, iş hayatına İÇ MİMARİ ve TAAHHÜT alanında başlamış…
ÇAKAN; 25 yıllık iç mimari deneyimi ile tescilli bir marka olarak
ihtisaslaştırdığı “groupART desing studio” firması ile halen, özel konutlar,
AVM’ler, havalimanlarında free shop ve ticari alan uygulamaları konularında
tasarım, uygulama ve çözüm ortaklığı yapmaya, bunun yanı sıra mobilya
üretimiyle de birçok firma ve kuruma hizmet vermeye devam etmekte…
ESAM (=Ekonomik Sosyal Araştırmalar Merkezi)’ın da Şube Başkanlığını
yürütmüş olan ÇAKAN, Selçuk Üniversitesinde lisans öğrenimini ilâhiyat dalında
tamamlamış ve Üniversite son sınıfta iken evlenerek, bu evlilikten dört evladı
olmuştur. Süleyman ÇAKAN, İngilizce ve Arapça olmak üzere iki yabancı dil
bilmekte…
***
Bu kısa özgeçmişinden de gördüğümüz gibi sayın ÇAKAN, parlak bir
özgeçmişe sahip. Sanatçı bir ailenin tasavvufla birleşen o ruhani atmosferinde,
iç mimarlık içgüdüsü, adeta ilmik ilmik dokunmuş… Ve yaşadığı kente, sahip
olduğu değerlere geniş ufuklu ve de vizyoner bir bakış açısıyla bakmayı ilke
edinmiş ve bir gün bu kenti yönetecek konuma gelirse eğer, yeni bir medeniyet
inşa edebileceğine inanmış…
***
İşte bunun için sevdim sayın ÇAKAN’ı ve söyleşiden de büyük keyif
aldım…Kurban Bayramını da içine alan dokuz günlük bir tatil… Acaba Süleyman
Bey, tatil ve Dini Bayramlara nasıl bakıyordu?... Bir kültürel yozlaşmanın
içerisinde miydik?... Dinliyoruz:
“…Şehirleşme ve Kentlilik, toplumun inanç değerlerini yaşayabilecekleri
yapısal (mekânsal) ve fiziksel yapılaşmadır. Yöneticiler de, bu değerlerin en
ideal yaşanabileceği ve sonraki kuşaklara aktarılabileceği hizmeti vermek adına
seçilirler…
Dini Bayramlar; bedeni, mali ve ameli ibadetlerdir. Bunların yaşanması,
onlar için sağlanan ortamlar ile mümkündür. Modern yaşam alanlarında yer
verilmeyen, imar standartlarına girmeyen bu değerler yüzünden, ibadetler
başkalaşım geçirerek, amacının dışında şekil almaktadır…
Kurbanlık satış yerleri, yerleşim alanının dışına çıkarılıp, Entegre
Tesislerde el değmeden yapılan kesimler ile, dini bayramlarımız manen “İTAAT ve
TESLİMİYET” ruhunu geliştirme işlevini, sadece ET ve TATİL olarak sürdürmeye
dönüşmüştür…
Asırlardır nesilden nesile büyük hassasiyetle sosyal dayanışma, insan
ilişkileri ve ibadetler yaşanmış bu değerlerin yozlaşmasında, YEREL
YÖNETİMLERİN de “şehircilik anlayışlarında” işlev ve fonksiyon olarak
geleneklerini referans almayan uygulamaları olmaktadır…”
Gelecek yazı: MARKA ŞEHİR
VE KİMLİK ARAYIŞLARI…