FEVZİ ÖZDEMİR ISPARTA YENİ OTOGAR PROJESİNE İPTAL DAVASI
AÇTI
Ak
Parti Isparta Merkez İl Genel Meclisi Üyesi ve Isparta Turizm Derneği Başkanı
Fevzi Özdemir, dün saat 10.00da Isparta
Öğretmenevi Salonunda düzenlediği basın toplantısında, Isparta Belediyesi
tarafından yaptırılacak olan yeni otogar alanı yerinin son derece yanlış
olduğunu ve uygulandığı takdirde Ispartanın geleceğine saplanan bir hançer
olacağını söyledi.
Fevzi
Özdemir, basın mensuplarına şu açıklamayı yaptı:
Pek
çoğumuzun malumu olduğu üzere, Belediye Başkanlığınca yapılacak olan yeni
otogar tarafımdan tartışmaya açılmıştır. Belediye Başkanlığı, tarafımca ileriye
sürülen itirazlara konunun ciddiyeti ile mütenasip cevaplar vermemiştir. Bunun
yerine konunun önemi gözlerden saklanarak, şahsımın bu konulardaki uzmanlığı
tartışma konusu yapılarak demagojik bir dil kullanılmıştır.
Onbeş
yıldır Isparta siyaseti ile uğraşıyorum. Elimden geldiğince Isparta için
projeler üretiyor ve bunları her ortamda kamuoyu ile paylaşmaya çalışıyorum.
Yaklaşık on yıldır da yeni otogar inşası konusunda konunun uzmanları ile belki
de yüzlerce defa görüştüm ve fikir alışverişinde bulundum.
Öncelikle
kesin bir dille şunu belirtmeliyim ki, Belediyenin yeni otogar alanı için
seçtiği yer son derece yanlıştır ve Ispartanın geleceğine saplanmış bir
hançerdir.
Belediye
Başkanı bu alanın 30-40 yıl önce belirlendiğini söylüyor.
Sizlere
soruyorum 30-40 yıl önceki Ispartada mı yaşıyoruz?
30-40
yılda Isparta hiç mi değişmedi, gelişmedi?
Sanki
30-40 yıl öncesinin şartları bugün de geçerliymiş, aynıymış gibi hareket
ediliyor. Isparta 30-40 yıl önceki Isparta olsa idi belki bu yer tercihi doğru
olabilirdi. Ama bugünün şartlarında kesinlikle yanlıştır. Yapıldığı takdirde
hepimizce görülecektir ki, Çünür mevkiine yapılacak otogar çok kısa bir zamanda
kentimizin zaten yoğun olan bu bölgesini iyice yoğunlaştıracak ve içinden
çıkılmaz bir hale getirecektir.
Bu
münasebetle Belediye Başkanlığı tarafından Çünür mevkiine yapılacak yeni otogar
inşasına karşı Isparta İdare Mahkemesi nezdinde yürütmeyi durdurma talepli
iptal davası açmış bulunmaktayım. Dava dilekçemde itiraz gerekçelerimi
ayrıntıları ile yazdım. Söz konusu itirazlarım kısaca şunlardır;
1.
Isparta Belediyesinin yeni ve bugünün şartlarına uygun bir hazırlık ve planlama
aşamasından sonra yeni terminal alanı belirlemesi gerekirken, 30-40 sene önce
terminal alanı olarak belirlenmiş bir bölgeye, sanki o zamanın şartları aynıyla
devam ediyormuş gibi terminal yapması yanlıştır.
2.
Terminalin yapılmak istendiği Çünür bölgesi, çok yoğun bir bölgedir. Aynı
bölgeye bir de terminal yapıldığı takdirde en fazla 5 yıl sonra yoğunluk daha
da artacak, bölge tamamen kendi içerisinde boğulup kalacaktır.
3. Yeni
terminalin yapılacağı Çünür Bölgesi, Tarım alanı olduğu gibi, çevresinde
oldukça yüksek katlı binaların yer aldığı, her geçen gün belki de emsallerinin
çoğalabileceği konut alanıdır. Bu sebeple terminal inşasına uygun değildir.
4.
Isparta Belediyesinin uygulayacağı terminal yerinin, ne yeni açılacak çevre
yoluna ne de mevcut olan raylı sisteme entegresi mümkün değildir. Çevre Düzeni
Planında öngörülen yeni çevre yolu ulaşım ağına tamamen aykırı ve ters
yöndedir.
5.
Isparta Belediyesinin belirlediği terminal alanı özellikle ilçe terminal
alanlarını içermemektedir. Zaten Belediye yetkililerinin şu an için kent
merkezi içerisinde kalan, köy ve ilçe otobüs terminalini yeni terminale
şimdilik taşımayacağız demeleri de yeni terminal alanındaki yoğunluğun artışı
korkusundan kaynaklanmaktadır.
6.
Ispartanın 1/25.000lik Çevre Düzeni Planı onaylanmamıştır. Belki de
onaylanmayacaktır. Çevre Düzeni Planlaması açıklanmamış bir alana otobüs
terminali ihalesi yapmak usule aykırı ve son derece hatalı bir idari işlemdir.
7.
Belediye tarafından terminal ile ilgili projede gerçek somut ihtiyaçlar
belirlenmeden, çiçekler, böcekler ve ucube kule vb. binalarla vatandaşın gözü
boyanmakta, adeta vatandaşımızın aklıyla alay edilmektedir.
8.
Belediye tarafından yeni terminalin yapılacağı Çünür Bölgesi, yeni çevre yoluna
tamamen ters bir alanda olduğu için, gereksiz yere şehirlerarası otobüslerin
kent içi trafiğine girerek ciddi bir ağır vasıta yoğunluğu oluşturmasına
sebebiyet verecektir.
9.
Belediye tarafından vadeli imalata dayalı, imalat artışını öngören, yıllara
sâri ihale modeli uygulanacağından ciddi bir Kamu zararı meydana gelecektir.
Oysaki aynı terminal P.P.P. modeli ile hiçbir ücret ödemeden yapılabilecektir.
Mevcut yapılmakta olan Bölge Hastanesi bu tip proje ile gerçekleştirilmektedir.
Kısaca; Yap işlet Devret modeli öngörülmelidir.
10.
Kentin bugününü ve geleceğini ilgilendiren büyük projelerde halkın, ilgili
kurumların ve STKların katılımının sağlanması gerekirken, Belediye tarafından
bu süreçlerin tamamı göz ardı edilmiştir.
11.
İtirazım Çünür bölgesine otobüs terminali yapılmasına karşıdır. Diğer
rekreasyon alanlarının yapılmasına herhangi bir itirazım yoktur. Çünkü bu
bölgede gerçek ihtiyaç yeni bir yaşam alanıdır. Asla otobüs terminali değil.
Umarım
bu iptal davası, Ispartamızın bugünü ve yarını adına her yönüyle yanlış olan
belediyenin bu girişimini durdurur. Ispartamızın bugünü ve geleceği adına çok
mühim olan yeni otogar inşasının da gerektiği gibi ve gereken ciddiyette
kamuoyu tarafından tartışılarak akl-ı selime uygun bir şekilde ve isabetli bir
yere inşasına vesile olur.