Fiyat mı yoksa Kaliteli Hizmet mi?
Değerli
okuyucular bu başlık göreceli olarak değerlendirilebilir.
Bakış
açısına ve arz talep dengesine göre farklılık gösterebilir.
Ekonomik
bütçemizle alakalı olarak değişkenlik arz edebilir.
Yani
bakılan pencere ve algılanmak istenen olgu ile açıklanabilir.
Fakat
şahsi kanaatim ikisi de önemlidir. Fiyatta kaliteli hizmet anlayışıda olmazsa
olmazımız ve birbirini takip eden vagon sistemidir.
Bütün
sektörlerde duyulan görülen ve tartışılan bu kavram özellikle hizmet sektöründe
önemlidir.
Peki
bu kavramları nasıl ölçmek değerlendirmek lazım?
Maalesef
bu cevap da insanların arz ve talebine dünya görüşüne göre değişkenlik
göstermektedir.
Bence
denge kavramı ile ikiside değerlendirilmelidir.
Ne
çok pahalı hizmet yada ürün kalitelidir, nede çok ucuz hizmet yada ürün
kalitelidir...
Bu
denge sosyo ekonomik ve coğrafi konumla ilgili olarak denge gözetiminde
değerlidir.
Aslında
bu hayatımızın her noktasında böyledir.
Bu
konuda en iyi görüşü kalite doğru ürün ya da hizmeti, müşterinin eline doğru
zamanda ve doğru fiyatla koymaktır Charles A. Mills söylemiştir.
Evet
görüldüğü gibi kavramlar ardışık sıra birbirleri ile bütünleşmişlerdir.
Ölçmek
ve değerlendirmek insanoğluna kalmıştır.
Kaliteli
bir yaşam dileğiyle...