Yöresel ürünler 19-22 Eylül'de Antalya'da buluşacak

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,Yöresel ürünler 19-22 Eylül'de Antalya'da buluşacak
Haberin Tarihi: 14.9.2013 10:32:00 - Okunma Sayısı:1612 defa okundu.

TOBB Başkan Yardımcısı ve ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, yöresel ürünlerin katma değerinin yükseltilerek ekonomiye kazandırılması gerektiğini belirtti.

Yöresel ürünler 19-22 Eylül’de Antalya'da buluşacak

 

            TOBB Başkan Yardımcısı ve ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, yöresel ürünlerin katma değerinin yükseltilerek ekonomiye kazandırılması gerektiğini belirtti. Budak, “Zincir marketlerde yöresel ürünler kotası konulmalıdır, mutlaka bir reyon ayrılması koşulu getirilmelidir. Belediyeler, yöresel ürünler üretimine dönük faaliyetlerde bulunmalıdır. Antalya olarak biz bu konuda daha aktif olmalıyız, olacağız. Çünkü turizmden dolayı çok büyük bir potansiyelimiz var. Örneğin havalimanında yöresel ürün sergileri açabiliriz. Hatta yerel yönetimlerle biraraya gelip kent içinde daimi yöresel ürün sergisi veya mağazası açabiliriz. Yöresel ürünler Fuarımız bu konuda önemli bir fırsattır” dedi.

            Antalya Ticaret Borsası'nın (ATB) kurumsal ve sosyal sorumluluk projeleri kapsamında, TOBB, ATSO ve BAGEV'in desteğiyle düzenlediği “4.Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı”, 19-22 Eylül tarihlerinde Antalya Expo Center'da düzenlenecek. Fuarın tanıtım toplantısı Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu Başkanı Bendevi Palandöken, TOBB Başkan Yardımcısı ve ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, AESOB Başkanı Abdullah Sevimçok, ATB Başkanı Ali Çandır, Isparta Ticaret Odası meclis başkanı Osman Şahlan,  yönetim kurulu üyesi Ahmet Kabalak , Isparta Ticaret Borsası üyeleri ve destek veren diğer kurum temsilcilerinin katılımıyla Ramada Hotel'de yapıldı. Toplantıya ITO meclis üyesi ve  Eğirdir Genç Girişimci Derneği Başkanı Osman Gök’de katıldı.

            Bu fuarla Anadolu'nun eşsiz el emeği, göznuru ve damak tadı ürünlerinin 4'üncü kez Antalya'da buluşturulacağını belirten ATB Başkanı Ali Çandır, kıyıda köşede kalmış olanların tanınırlığının artırılması, coğrafi işaret ve tescil korumasıyla bu ürünlerin hak ve hukukun korunarak ekonomiye kazandırılması, birlikte hareket etmenin gücünden yararlanma, insanımız ve yabancı misafirlerle Anadolu'muzun yöresel hazineleriyle tanışmasını ana amaç edindiklerini söyledi.

Dünyada

50 milyar dolar

 ticaret hacmi

            Coğrafi işaretin yöresel ürünlerin en önemli koruması olduğunu belirten Ali Çandır, coğrafi işarete konu ürünlerin dünya ticaretinde 50 milyar dolarlık, AB'de yaklaşık 2 bin yöresel ürünün koruma altında ve üreticiler için 20 milyar dolar, perakendeciler içinse 28 milyar dolarlık bir ciro hacminin sözkonusu olduğunu anlattı. Avrupa'da bu alanda 300 bin istihdam ve yüzde 30'unun da ihraç edildiğinden bahseden Çandır, ülkemizin son derece zengin bir yöresel ürün potansiyeli olmasına rağmen tarım, gıda, el sanatları, canlı hayvan, doğal kaynak kökenli 171 coğrafi işaretli, 224 adedi de değerlendirme aşamasında ürün olduğunu açıkladı.

81 ilin değerleri

buluşacak

            Bu topraklardaki yöresel ürün zenginliğinin dünyanın hiçbir yerinde olmadığını söyleyen Ali Çandır, 10 bin metrekare alanda Anadolu'nun yüzlerce ürününü bir arada ücretsiz görme fırsatı olacağını kaydetti. Çandır, memleket hasreti çekenleri Kayseri mantısından Van kahvaltısına, Buldan bezinden Aydın incirine, Samsun pidesinden Eskişehir lüle taşına, Afyon sucuğundan Adana kebabına, Erzurum oltu taşından Kahramanmaraş dondurmasına, Kumluca domatesinden Alanya dokumasına kadar Türkiye'nin 81 ilinden 300'e yakın firmanın yüzlerce Anadolu'nun eşsiz değerini görmek için fuara katılım çağrısında bulundu.

Budak:

Yöresel farkındalık

yaratıldı

            4'üncüsü düzenlenecek fuarla Türkiye'de yöresel ürünlere yönelik bir farkındalık yaratıldığını anlatan TOBB Başkan Yardımcısı ve ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, fuarın esnafı da kurtaracak projelerden biri olduğunu söyledi.

“Geleneksel, yöresel ürünler konusunda çok şey söylendi, söyledik. Artık hasata geçmemiz gerek” diyen Budak şunları kaydetti;

“Yöresel ürün zenginliği, potansiyeli ve fırsatları halen yeterince değerlendirilmiyor. Anadolu bir harman yeri gibi. Binlerce yöresel ve geleneksel ürünümüz var. Bu ürünlerimizi ambalaj sokup, ekonomik değer olarak katma değer yaratacak şekilde ulusal ve uluslar arası pazarlara sunmamız gerekiyor.

Kırsalda köylerin, kentlerde esnafın yaşaması için geleneksel/yöresel ürünler en önemli çarelerden birisi olabilir. Yöresel ürün konusu halen Antep baklavası olarak görülüyor. Oysa asıl konu geleneksel ürünün değerlendirilmesi, güzel işlenmesi ve farklı bir ürün olarak sunulmasıdır.

Yöresel ürünler

zincir marketlerde

olmalı

            Yöresel ürün, esnaf için ürün farklılaştırmasıdır, markalaşma fırsatıdır. Sürekli diyoruz ki, artık zincir marketlerde, büyük mağazalarda satılan ürünlerin aynısını veya benzerini satarak gelişemezsiniz, ayakta kalamazsınız. Çıkmaz sokakta devam etmekten vazgeçin, bu tür ürünlere kayın. Ürün farklılaştırması, markalaşma, yöresel ürünler tek veya önemli bir çözümdür.

            Hükümetin ve Belediyelerin de yerel kalkınma konusunda sorumluluk alması gerektiğini söylemek istiyorum. Hükümet sosyal politika veya sosyal yardımlar kapsamına mutlaka geleneksel ürünleri de almalıdır. Geleneksel ürün üreten üreticiye daha fazla destek olunmalıdır. Kooperatifler bu alana yönlendirilmeli ve desteklenmelidir.

            Daha önce de söyledik. Zincir marketlerde yöresel ürünler kotası konulmalıdır, mutlaka bir reyon ayrılması koşulu getirilmelidir. Belediyeler, yöresel ürünler üretimine dönük faaliyetlerde bulunmalıdır.

            Antalya olarak biz bu konuda daha aktif olmalıyız, olacağız. Çünkü turizmden dolayı çok büyük bir potansiyelimiz var. Örneğin havalimanında yöresel ürün sergileri açabiliriz. Hatta yerel yönetimlerle biraraya gelip kent içinde daimi yöresel ürün sergisi veya mağazası açabiliriz. Yöresel ürünler Fuarımız bu konuda önemli bir fırsattır. Üreticilerimiz bu yönde fırsatları zorlamalıdır. Üreticiler bize bu konuda önerilerle gelirse destek oluruz. Bu nedenle basınımızın fuarımıza katılımı teşvik etmesi ve fuara katılan küçük üretici teşvik etmesi gerçekten önemli katkı olacaktır.”

Yerli malı haftası

çağrısı

            Türkiye'nin yöresel ürünlerinin Avrupa'da tanıtımı, yaygınlaşması, ekonomiye kazandırılması, coğrafi işareti gibi konularda fuarın önemine değinen TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yabancı ürün hayranlığının ülkemiz ekonomisine verdiği zarar ve bunun çözümü noktasındaki önemine de değindi. Palandöken, okullarda çocuklarımızın yöresel ürünlerimizi tanımaları, obezlik sorununa yol açan fast-food tarzı yiyeceklerden uzaklaşmaları için de Milli Eğitim Bakanlığı'na geçmişteki Yerli Malı Haftası etkinliklerinin yeniden düzenlenmesi çağrısında bulundu

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap