GÜLDE
HASAT BAŞLIYOR
Gülbirlik Genel Müdürü Hasan Çelik,
gülde 2016 yılında 8 bin ton civarında rekolte bekledikleri söyledi. Çelik, gül
çiçeğinde kilo başına devletten destek verilmesi için Gıda, Tarım ve
Hayvancılık Bakanlığına resmi olarak başvuru yapıldığını belirtti.
Dünya gül üretiminin yüzde 65ini
tek başına karşılayan Ispartada Mayıs ayının ilk haftasında başlayacak olan
2016 yılı gül çiçeği sezonuna hazır olduklarını dile getiren Çelik, hasat
döneminin yaklaşık 45-50 gün süreceğini belirtti.
Hava şartlarının uygun gitmesi
halinde 7 bin 500- 8 bin ton civarında rekolte beklediklerini ifade eden Çelik,
"2016 yılı gül çiçeği sezonunun bu yıl Mayıs ayı ilk haftasında
başlamasını bekliyoruz. Tesis ve fabrikalarımız Nisan ayı içerisinde sezon için
hazır hale getirilmiştir. Yaklaşık 45-50 gün gül çiçeği hasat dönemi
sürmektedir. Bu hasat süresi iklim şartlarına göre değişebilir. Bu yıl
Ispartada hava şartlarının uygun gitmesi halinde 7 bin 500 8 bin ton
civarında bir rekolte bekliyoruz. Geçen yılki don hadisesinden dolayı yaşanan
rekoltede düşüşün şu ana kadar iklim şartlarının uygun gitmesinden dolayı
etkisinin olmayacağını düşünüyoruz. Sezon süresince yaklaşık 40-45 alım
merkezinde gül çiçeği alınacak olup, yaklaşık 100-150 civarında geçici işçi istihdam
edilecektir. 2016 yılı gül çiçeği sezonunun üreticilerimize ve ortaklarımıza
hayırlı ve bereketli olmasını temenni ediyorum" dedi.
2015 yılında gül ihracatından 20
milyon euro'luk girdi sağlandığını hatırlatan Hasan Çelik, 2015 yılında
Ispartanın Almanya, Çin, Japonya,
Birleşik Arap Emirlikleri,
İngiltere, Avusturya, Danimarka,
Kanada, Ürdün, Dubai, KKTC,
Kamboçya ve Tayland gibi ülkelere gül ürünü ihraç edildiğini ve gülden
20 milyon euro'luk ihracat girdisi sağlandığını vurguladı.
Dünya pazarında rakipler olmasına
rağmen gül çiçeği üretiminde Ispartanın lider olduğunu kaydeden Hasan Çelik,
"Isparta hala dünya gül çiçeği üretiminin yüzde 60'lık dilimini tek başına
karşılıyor. Bundan sonraki yıllarda inşallah bu pozisyonunu kaybetmez"
dedi. Avrupa, Uzakdoğu ve Ortadoğu
ülkelerinin gül ürünleri arasında daha çok gül suyunu tercih ettiğine dikkati
çeken Çelik, "Yani lokomotif ürün gül suyu. Bunu sırasıyla krem ürünleri
ve cilt temizleyiciler takip ediyor" dedi.