KYK başvuruları 3-7 Ağustos'ta gerçekleştirilecek

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,KYK başvuruları 3-7 Ağustos'ta gerçekleştirilecek
Haberin Tarihi: 27.7.2015 10:05:00 - Okunma Sayısı:3250 defa okundu.

Öğrencilerin merakla bekledikleri 2015 LYS yerleştirme sonuçları 23 Temmuz'da açıklandı.

KYK başvuruları 3-7 Ağustos'ta gerçekleştirilecek

 

            Öğrencilerin merakla bekledikleri 2015 LYS yerleştirme sonuçları 23 Temmuz'da açıklandı. Yerleştirme sonuçlarının ardından kayıt ve yerleşim işlemleri telaşı başladı. Öğrenciler özellikle yurt başvuruları konusunda yapılacak açıklamaları merakla takip ediyordu. Öğrencilerin bekledikleri haber YURTKUR'dan geldi. YURTKUR, KYK yurt başvuruları konusunda bir duyuru yayımladı. Açıklamaya göre bu sene KYK kayıtları e-Devlet üzerinden gerçekleştirilecek. KYK başvuruları ise 3-7 Ağustos'ta gerçekleştirilecek üniversite kayıtları dönemi sonrasında  yapılacak. Başvuruların ardından sonuçlar 1 Eylül'den itibaren adayların erişimine açılacak. Yerleşmeye hak kazanan öğrenciler e-Devlet'ten kayıtlarını tamamlayabilecek. Kayıtlar yurtlara gidilerek şahsi olarak da gerçekleştirilebilecek.

KYK DUYURUSU

            Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu e-kayıt sistemi, gelecek dönem tüm yurtlarda uygulanmaya başlıyor. Bu kapsamda, 1 Eylül 2015 tarihinden itibaren, YURTKUR’a bağlı yurtlara yerleşmeye hak kazanan öğrenciler "https://www.turkiye.gov.tr/" internet sitesi üzerinden kayıtlarını yapabilecek.

            Uygulama, 2015-2016 dönemi için YURTKUR’a asil ve yedek listeden yerleşmeye hak kazanan öğrencileri kapsayacak. E-kayıt tarihleri, YURTKUR yerleştirme sonuçlarının açıklanmasından sonra duyurulacak. E-kayıt uygulaması öğrencilerin isteğine bağlı olacak. YURTKUR’a ait yurtlara yerleşen öğrenciler e-devlet'ten kayıtlarını gerçekleştirebilecekleri gibi kazandıkları yurda giderek şahsen de kaydolabilecek. Elektronik sistemi tercih eden YURTKUR öğrencilerinin, yurtlara giderek tekrar kayıt yaptırmasına gerek olmayacak.

KYK BAŞVURULARI :

            Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavına girerek ilk defa bir yükseköğretim programına girmeye hak kazanan hazırlık, birinci sınıf öğrencileri ile, ara sınıf ve yurt içi yurt dışı değişim programına katılan öğrencilerinin yurt başvuruları; Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından sınav sonuçları açıklandıktan sonra Kurumumuz internet sayfası www.kyk.gov.tr adresinden yapılmaktadır.

ÖSYM tarafından ek kontenjanla bir yüksek öğretim programına yerleştiren öğrenciler ek kontenjan yerleştirme sonuçlarının açıklanmasından itibaren ,

            Özel yetenek sınavı ile yüksek öğretim kurumlarına giren öğrenciler, lisanüstü öğrencileri, yatay ve dikey geçiş yapan öğrenciler, kurum yurtlarında kalıp okulu uzatan artık  yıl öğrencileri, başvurularını Genel Müdürlükçe belirlenecek süre içinde www.kyk.gov.tr adresinden yapacaklardır.

            Değerlendirme sonuçları; Kurumumuz internet sayfası www.kyk.gov.tr adresinden duyurulmaktadır. Başvuru sonucunda; asil listeden yurda girmeye hak kazanan öğrencilere yurdun adı, asil liste dışında kalan tüm öğrencilere ise yedek sırası verilecektir.

KYK BAŞVURULARI İÇİN

İSTENEN BELGELER

            1. Öncelik Belgesi (Önceliği Olanlar İçin)

Şehit ve gazi çocuğu, (Sosyal Güvenlik Kurumundan alınacak belge)

            % 40 ve üzerinde engelli olduğu tespit edilen öğrenciler,( Tam teşekkülü hastaneden alınacak rapor)

            Anne ve babası vefat etmiş olanlar,(Bağlı bulunduğunuz Nüfus Müdürlüğünden alınacak Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği Belgesi)

            Lise ve dengi öğrenimlerini Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı Yetiştirme yurtlarında barınarak tamamlayanlar,(Aile ve Sosyal Politikalar bakanlığı Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünden alınacak belge)

            Lise ve dengi öğrenimlerini Darüşşafaka Lisesinde tamamlayanlar,(Darüşşafaka Lisesinden alınacak belge)

            Anne ve/veya babası Gençlik ve Spor Bakanlığı (Merkez Teşkilatı) ile Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunda çalışanlar veya Kurumdan emekli olanlar (Kurumdan alacakları onaylı belge)

            Milli olmuş Amatör sporcular lisanslı (T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Genel Müdürlüğünden alınacak belge/yazı)

            2014-2015 öğretim yılında yükseköğrenim öğrencisi olarak Kurumuza başvuran ve 13.05.2014 tarihinde Manisa Soma maden ocağında meydana gelen kaza nedeniyle babası vefat eden öğrenciler (ilgili Resmi Kurumdan alınacak belge)

            2. 4 adet son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf

3. % 40 ve üzeri engelli ebeveyni olanların (Tam teşekküllü hastaneden alınacak rapor)

            4. Kayıt, kimlik, yurt ücreti ve depozito ücreti makbuz/ dekontu

            5. 18 yaşından küçükler için Kurum internet sayfasından temin edilen ve doldurulan Aile İzin Onay Belgesi

            6. Aynı öğretim döneminde yükseköğrenime başlayan kardeşe ait öğrenci belgesi, kayıt tarihinden itibaren bir ay içinde ibraz edilecektir.

            7. Verilen süre içinde ilgili yurt müdürlüklerine kayıt yaptırmayan öğrenciler, haklarını kaybedeceklerdir.

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap