Haberin Tarihi:
25.6.2015 09:50:00
- Okunma Sayısı:2432
defa okundu.
Hemşehrimiz Fatih Öztarakçı'nın kurucusu olduğu Guletbookers şirketi, çalışmış olduğu 20 ülke pazarındaki 100'e yakın acente ve tur operatörü temsilcisini üç ay süresince 'Fam trip' için Bodrum'a getiriyor.
Eğirdir’li Turizmci Fatih Öztarakçı: “2015’te yüzde 21 büyüme hedefliyoruz”
- Hemşehrimiz Fatih Öztarakçı’nın kurucusu olduğu Guletbookers şirketi, çalışmış olduğu 20 ülke pazarındaki 100'e yakın acente ve tur operatörü temsilcisini üç ay süresince 'Fam trip' için Bodrum'a getiriyor.
Türkiye’de gulet turizmi pazarının en büyük oyuncularından biri olan Bodrum merkezli Guletbookers şirketi, çalışmış olduğu 20 ülke pazarındaki 100’e yakın acente ve tur operatörü temsilcisini üç ay süresince “ Fam trip” için Bodrum’a getiriyor. 12 Mayıs’tan itibaren başlayan organizasyon çerçevesinde eylül ayına dek uluslararası guletçiler Bodrum’a geliyor.
Turizmgazetesi.com'a bilgi veren Guletbookers kurucusu ve Genel Müdürü Eğirdir Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği mezunu hemşehrimiz Fatih Öztarakçı, insanların deneyimlerinin satın almada etkin rol oynadığını belirterek, "Bir hayal ürünü pazarlıyoruz; yıllarca tatilcilere kataloglardan, videolardan pazarladığımız ürünleri ve bölgeleri anlatarak aşama kaydetmeye çalıştık, fakat “Fam Trip” organizasyonlarını yapmaya başladığımızdan itibaren talep grafiğinde ciddi bir yükselme ve beraberinde istikrarlı bir büyüme yaşadık” dedi.
Deniz Ticaret Odası, Türkiye Seyahat Acenteları Birliği ve ilgili kurumlar dahil olmak üzere gulet turizmine ilişkin güncel ya da geçmiş yıllık veri bulunmasının bu sektör için bir eksiklik olduğunu kaydeden Öztarakçı, Guletbookers ile ilgili olarak şu bilgileri paylaştı:
“Gulet Turizmi butik bir turizm olmasından dolayı misafir portföyümüz dünyanın önde gelen jet sosyetesi, arap iş dünyası ve ünlü isimlerdir. 2014 yılında ağırlamış olduğumuz misafir sayımız ise 2381 kişidir.”
“Zor ve sabır isteyen bir iş yapıyoruz” diyen Öztarakçı şöyle devam etti:
“İşimiz kısmen bir hayal ürünü modelini pazarlamak. Talep eden kitle ürününüzün sadece resmini görebiliyor ya da video sunu izleyebiliyor. Satın alma eğiliminde önce mutlaka dijital ortamdaki forumlardan insanların yorumlarını okuyor yada seyahat danışmanlarının deneyimlerinden yararlanıyorlar. 2015 yılı pazarlama materyallerimizin hepsinde ‘Sun + Sea + Gulet’ sloganıyla yer aldık. Fakat dünyada hala ‘gulet’in ne olduğunu bilmeyen çok fazla sayıda kişi var. Amacımız en kısa sürede yeni pazarlardaki bu kitlelere yeni iş ortaklarımızın destekleriyle ulaşarak, ürün bilinirliliğini ve rezervasyon sayımızı artırmak.”
Bodrum’un marka bir şehir olduğuna işaret eden Öztarakçı, “Misafir getirdiğimiz diğer bölgelere oranla Bodrum daha çok popüler ve daha çok biliniyor. Özellikle Arap pazarındaki taleplerde Bodrum bölgesi talebi açık ara önde. Bizler Bodrum’u klasik deniz-kum-güneş üçgeninin dışında gulet turizmi ile de ön plana çıkarmaya çabalıyoruz. Yunanistan ve Hırvatistan gibi yoğun rekabet ettiğimiz iki farklı Avrupa Birliği ülkesi var ve bu ülkelerin ellerinde Avrupa pazarı için; AB üyeliği beraberinde sahip oldukları serbest dolaşım, vizesiz giriş, ulaşım ve uçak faktörü gibi avantajları var. Fakat bizim ülkemizde de ürün çeşitliliğimiz fazla, çok fazla seçeneğimiz var. Fiyat – kalite dengesi doğru orantılı ve uzun bir sezon yaşamamıza destek veren güneşli gün sayısı gibi avantajlarımız var. Gayemiz bu ülkesel rekabette ülkemizi en iyi tanıtıp temsil ederek yeni tatilciler kazandırmak.”
Sunmuş oldukları ürün konseptinin kısa zaman zarfı içerisinde çoğu tur operatörü , acenteler tarafından ciddi talep gördüğünü belirten Öztarakçı, “Guletlerle seyahate çıkan misafirlerimizin hemen hemen hepsinden, yaşadıkları ne iyi tatilin bu olduğunu duyuyoruz” dedi.
Ağırlıklı olarak Avustralya, Amerika, İngiltere, Arap pazarlarında aktif olduklarına değinen Öztarakçı, “2015 yılı rezervasyonlarında Amerika ,İspanya , Lübnan ,İtalya pazarlarında ciddi düşüşler yaşıyoruz , fakat yine de iyimseriz , bu pazarlardaki kaybımızı yeni ikame olduğumuz pazarlardan alacağımız rezervasyonlarla kapatmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Yapmış oldukları yeni teknoloji yatırımları ile birlikte büyüme hedeflerini de yukarı çektiklerini belirten Öztarakçı, 2015 yılı sonunda yüzde %21 büyüme hedeflediklerini söyledi. Öztarakçı, bu büyümede yeni pazarların ve imzalamış oldukları yeni acenta anlaşmalarının önemli payı olacağını belirtti.