-9-
III BÖLÜM -8-
Bin bir zorlukla temin edilip, Batı Cephesi’ne ulaştırılıyordu. Bütün bu hummalı çalışmaları yeterli bulmayan Batı Cephesi Komutanlığı, 23 Ekim 1921 günü Genlekurmay Başkanlığı’na yaptığı teklifte Akşehir – Eğirdir Menzil Hattındaki günlük taşıma kapasitesinin 200 ton’a çıkarılmasını ve hizmetlerin daha hızlı yapılmasını istedi. [30]
Bunun üzerine soğuk ve kardan geçilmeyen Sultan Dağları’nda gece-gündüz demeden amansız bir mücadele başladı.Höyük-Örkenez arasına Dekovil Hattı kuruldu.(Bu yolun,Konya-Akşehir Demiryolu ile bağlantıla hale getirmek asıl hedefti) Ocak 1921 yılı başında Eğirdir Menzil Depoları’na binlerce ton mühimmat taşındı. [31]
1.1.1. Milli Mücadelede Eğirdir – Aşağıkaşıkara Menzil Hattı ve Eğirdir Bahriye Müfrezesi:
Batı Cephesi Komutanlığı, 23 Ekim 1921 günü Hoyran Gölü iskelelerinin biran önce bitirilerek, bu göl üzerinde İşletme Güvenliği’nin sağlanması ve bu hattaki ulaştırma araçlarının sayısının artırılmasını kararlaştırdı.
Eğirdir’deki Mersin Römorkörü’nün çekeceği 30’ar tonluk 4 duba, 25’er ton taşıyan 6 yerli araç, 1 flika, ihtiyaç oranında kayık tahsisi yapıldı.[32]
Büyük Taarruzun başlamasıyla birlikte de bu hattan her gün 6 ton yiyecek, 20 ton cephane I.Ordu’ya yetiştiriliyor, cephedeki hasta ve yaralılar da yine bu hattan Eğirdir,Isparta ve Burdur’daki hastanelere getiriliyordu. [33] - [*]
Araştırmacı yazar Recep Bozkurt, Eğirdir’in en yaşlı kişisi olan Şadiye Yılmaz.(101 yaşında) ile ropörtaj sırasında (23 Temmuz 1987
__________________
[30]- T.İ.H, Büyük Taarruza Hazırlık ve Büyük Taarruz II. Cilt, 6 Kısım, I. Kitap, S.243-244
[31]- a.g.e. S. 255
[32]- T.İ.H, Deniz Cephesi ve Hava Harekatı, S.218
[33]- T.İ.H, Büyük Taarruza Hazırlık ve Büyük Taarruz II. Cilt, 6 Kısım, I. Kitap, S.298
devam edecek