16:46:22 VALİ ABDULLAH ERİN’İN 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ MESAJI 16:40:00 BAŞKAN ŞÜKRÜ BAŞDEĞİRMEN’İN 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ MESAJI 16:35:28 ESKİ ÖZEL HÜKÜMLER / YENİ ÖZEL HÜKÜMLER VE MAYIS/24’ ÜN  46 MADDELİK ÇIKTISI?!!! (7. Bölüm) 16:17:26 EĞİRDİR BAYBUĞAN’DA KAZA 7 YARALI 15:21:32 YARINLARIN KİLİDİNİ AÇACAK ANAHTAR ÖĞRETMENLERİN ELİNDEDİR 15:17:12 BAŞKAN ÇELİK: ÖĞRETMENLERİMİZ, ÜLKEMİZİN GELECEĞİNİ İNŞA EDİYOR 15:10:27 ÖĞRETMENLERİMİZİN GÜNÜ KUTLU OLSUN 09:55:55 İNSAN YETİŞTİRME  MÜHENDİSİ: ÖĞRETMENLER 09:41:04 EĞİRDİR’DE KIŞ TEDBİRLERİ KOORDİNASYON VE İŞ BİRLİĞİ TOPLANTISI YAPILDI 09:37:21 İL GENEL MECLİS ÜYESİ ABDURRAHMAN SİNAP: “BADEMLİ KÖYÜ - DAVRAZ KAYAK MERKEZİ YOLU NE OLDU?” 17:24:55 EĞİRDİR’DE ARACIN KAPILARINI AÇIP TRAFİĞİ TEHLİKEYE SOKAN ŞAHSA 2 BİN 858 TL İDARİ CEZA KESİLDİ… 12:05:07 2024 Yılı “Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi Destek Programı” İlan Edildi 11:36:30 EĞİRDİR SAFRAN ÜRETİM MERKEZİ OLUYOR… 11:19:35 Eğirdir Belediyespor Kulübü Yönetimi Kaymakam Çimşit’i Ziyaret Etti 11:15:02 Isparta İl Enerji Verimliliği Yönetim Birimden Kaymakam ÇİMŞİT’e Ziyaret 11:07:36 ITSO’DA LİDERLİK VE YÖNETİM BECERİLERİ SEMİNERİ DÜZENLENDİ 11:02:07 ERKILINÇ: KURUMUMUZ RESMÎ İLAN HAKEDİŞLERİNİN GARANTÖRÜDÜR 17:40:01 ITSO’NUN SERBEST BÖLGE ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR 17:13:16 Eğirdir’de Safran Hasadı Heyecanı 16:48:45 ESKİ ÖZEL HÜKÜMLER / YENİ ÖZEL HÜKÜMLER VE MAYIS/24’ ÜN  46 MADDELİK ÇIKTISI?!!! (5 - 6. Bölüm)

E.K.T. BEYİN -33-

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,E.K.T. BEYİN -33-
Haberin Tarihi: 8.7.2014 10:28:00 - Okunma Sayısı:1532 defa okundu.

-33-

            İşlem Belleği (Procedural Memory);

            . Beceri, alışkanlık, bilginin kullanımı ile ilgili bilgileri kapsar.

            . Sözel değildir, bilinçdışıdır

            . Bazal gangliyonlar uyaran ile motor tepki arasında otomatik bağlantı kurulmasını sağlar.

            . Örtük bellek

            . Procedural (maharetler ve alışkanlıklar) -> striatum

            . Priming (çağrışım) -> neocortex

            . Simple Classical Conditıoning (basit klasik koşullanma)

            Duygusal -> amygdala

            Refleks -> cerebellum

            . Nonassociative Learning -> reflex pathways

            DÜŞÜNCE

            Dünyayı modelleme ile başlayan öğrenme ile gelişen, amaç, plan, arzu ve sonuçlara göre etkin bir şekilde yaşamla başa çıkmayı sağlayan zihinsel süreç. Hedefe ulaşmak için şimdiki durumla, hedef sürekli karşılaştırılır, farklılık varsa düzeltilir. Bunun için yüksel bilişsel sistem  gerekir. Düşünme, zihinsel temsilciler ile oluşur.

            Zihinsel Temsilciler;

            . Fiziksel temsilci (tasvir eder, analog yapıdadır, temsil ettiği şeyle uzaysal olarak eşdeğerdir)

            . Sembolik temsilci (tarif eder, özelliklerini, ilişkilerini tanımlar, semboller kullanır, sembol ile sembolize eden arasında basmakalıp ya da keyfi bir ilişki vardır.) Zihinsel imgeler kullanılır.

            Zihinsel imgeler;

            . Yaşantı ya da deneyimin zihinsel kurgu ile yeniden yapılandırılmasıdır.

            . Bir tür analojik temsillerdir.

            . Temsil ettiği şeyle benzerliği sayesinde görevi gerçekleştirme sırasında değişiklik yapmak mümkün olur.

            İmgeler, görme ile sıkı bağlantılıdır. Algı ile imgeleme yapılır (görülen ve zihinsel olarak yapılandırılan elemanların birleştirilmesi). Algısız imgeleme, bellekten yapılandırma ile olur.

            İmgeleme algı ile olur (imgeleme, görme için önkoşuldur).

            İmgeler, çalışma belleğinde (WM) gerçekleştirilir. İmgede kullanılan bilgi uzun süreli bellekten kaynaklanarak aktifleştirilir. İmgenin yapılandırılması görsel ‘buffer’ (tampon) sistemi ya da görsel uzaysal taslakta gerçekleşir. İmge, görsel ‘buffer’ da izlenir, denetlenir. İmge, merkezi

yönetsel sistemde işlem görür. Sözcük diziliminin fonolojik temsili yapılır.

            Artikülasyon halkası, sözel bilgiyi prova eden iç sesdir. Beynin broca alanı aktive olur.

            İç sesi fonolojik formda depolayan iç kulaktır. (beynin parietotemporal alanları aktive olur.)

            Santral yönetici; hem sözel döngüyü hem de görsel-uzaysal taslak çerçeveyi koordine eder.

            Santral yönetici; DLPFK,VLPFK’dir. DLPFK, süreçlerin yönlendirmesini yapar. VLPFK, prova’dır.

            Zihin, bilginin iç temsilcileri üzerinden çalışır. Aynı bilgi LTM’de hem imgesel, hem de sözel olarak kodlanırsa daha kalıcı olur. (ikili kodlama kuramı-Paivio)

            İmgelem ilkeleri; örtük (implicit) kodlama, algısal eşitleme, uzaysal eşitleme şeklindedir-Finke Yaratıcılık; imgeleme + filtreleme’dir.

            Sezgi; rasyonel süreçleri kullanmadan bilme sürecidir.

Karar verme (uygun tepkiye hazırlanma süreci) iki aşamadan oluşur(kodlama-sınıflandırma ve  tepki hazırlığı).

devam edecek

 

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap