GÜLBUDAK SOĞUK HAVA DEPOSU ŞİRKETİ -22-

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,GÜLBUDAK SOĞUK HAVA DEPOSU ŞİRKETİ -22-
Haberin Tarihi: 6.12.2013 11:36:00 - Okunma Sayısı:1793 defa okundu.

GÜLBUDAK SOĞUK HAVA DEPOSU ŞİRKETİ -22-

TURİZME KATKI

            Gülbudak, her yeniliğin sonunda iş hacmini inanılmaz derecede artırdı. Öyle zamanlar geldi ki kendini aştı. Yöneticilerin koydukları hedefler yoğun uğraşların sonunda hep gerçekleşti. Yılmadan çalışan bir ekibin üstesinden gelemeyeceği hiçbir sorun olmayacağını iyi bilen Gülbudak idare heyeti, zaman geldi yaptıklarından kendisi bile yetinmedi. Çünkü koşullar öyle bir ortam yaratıyordu ki gelişime dönük çalışma kendiliğinden kişileri zorluyordu.

            Dolayısıyla Gülbudak her geçen gün elma pazarını büyütüyordu. Eğirdir elmasının kalitesini vitrinlere taşımasını bilen Gülbudak elma sunumunda da en iyiyi yapmaya çalıştı. Neydi bu? Bu, ambalajlama işiydi. Malınız istediği kadar kaliteli olsun fakat siz onu iyi bir görünüm ile tüketiciye ulaştıramazsanız kalitenin bir önemi kalmaz. Her şeyden önce göz, manzaraya doymalıdır. Her şeyden önce satışa sunulan mal, albenili olmalıdır. Çünkü albeni, müşteriyi kendisine çeken en önemli bal merkezidir.

            Yıllar öncesinden iyi hatırlıyorum Türkiye, ürettiği malları istediği oranda dış pazarlama yapamıyordu. “Malımız kaliteli!..” diyorduk ama müşteriye sunmasını bilemiyorduk. Kaliteli malı bizden alan Yunanistan, İtalya ve Fransa bizim malımızı öyle bir ambalajladı ki bizim malımızı tekrar bize sattı. Gıda, tekstil, sanayi gibi ürünlerde ön planda yer tutan konu ambalajlama işidir.

            Ambalajlama bir sanattır.

            Bugünün ambalajlamasında ürün müşteriden saklanmıyor; her şey açık bir şekilde ortada. Müşteri ne alacağını görerek alıyor. Kapalı kutular artık yok. Özellikle gıda maddelerinde görsel zenginlik ve malı görerek almak çok önemli.

            Çünkü görünen mal, aynı zamanda güven duygusunu da vermek demektir. Artık günümüzde ürünler karton kutularda jelatin kaplama ile sunuluyor; jelatin kaplamalı viollerde sunuluyor. Böylece albenisi artan ürün kalite ile birleşince o ürün aranan ürünler listesine giriyor. Bunun sonucunda da o ürün markalaşmış oluyor.

Markalaşmış bir ürün aynı zamanda turizm demektir.

            İç ve dış pazara ambalajlı kutularla sunulan Eğirdir elması bugün Türkiye’de tanınmış bir üründür. Dolayısıyla elma adı, yetiştiği bölgeyi, ilçeyi de tanıtmış olmaktadır. Her ambalajın üzerinde yazılı olan “Eğirdir” sözcüğü Eğirdir’i o sayıda tanıtıyor demektir. Bir bakıma Eğirdir’den çıkan her ambalajlı elma Eğirdir turizmine katkı yapan turizm duvarının bir tuğlasıdır.

            İbrahim Savaş ile fabrikayı gezerken birtakım karton kutuların duvar diplerine, tavana kadar dağ gibi dizildiğini gördüm. Kutuların üzerinde Real, Hereco(Metro firması) ve Boğazova(Gülbudak firması) yazılı. Renk cümbüşü görünümünde olan bu karton kutular birer turizm elçisi gibi göründü gözüme. Türkiye’de tanınmış bu firmaların ambalajlarının dört bir tarafında hep Eğirdir elması yazılı. Alın size turizm etkinliği. Bu etkinlik her yıl yüzlerce, binlerce kutu aracılığıyla para vermeden yapılıyor.

            Boğazova ambalajlarının kenarlarında şu ifadeleri var: “Boğazova Eğirdir Apples”, “Eğirdir Türkiye”,  “Günde Bir Elma, Ağzına İlaç Koyma”, “Elmada Doğru Adres Boğazova”, “Sağlıklı Yaşam Kaynağı”, “Afiyet Olsun”

            Dedik ya her bir ambalaj kutusu turizm elçisidir diye!..

            devam edecek

 

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap