Süleyman Demirel Üniversitesi Eğirdir Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunca yürütülen, TUBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında kabul edilen, “Gizemli Çocuklar Doğada” isimli projenin bu yıl ikincisi hayata geçirildi.
“Gizemli Çocuklar Doğada II” isimli proje 6-15 Ağustos tarihleri arasında Eğirdir’de gerçekleştiriliyor.
Hem Süleyman Demirel Üniversitesi'nden hem de farklı üniversitelerden öğretim üyelerinin bulunduğu projede, proje yürütücüsü Dr. Öğretim Üyesi Hulusi Alp, proje uzmanları Prof. Dr. Mehmet Ali Tabur ve Öğr. Gör. Sinan Tarkan Aslan görev alıyor.
Otizmli çocukların sosyalleşmeleri için birtakım etkinliklerin gerçekleştirileceği Proje ile ilgili bilgi veren Prof. Dr. Mehmet Ali Tabur şunları söyledi; " Bu projelerin yapılmasındaki amaç; otistik çocuklara ve ailelerine ülkemizde bulunan milli park, tabiat parkı ve ekolojik - biyolojik öneme sahip yerleri, müzeleri, yaban hayvanlarını görebilmeleri, doğal olay ve oluşumların tanıtılması, öğretilmesi, doğal alanlarda yer alan flora hakkında bilgi sahibi olmalarını, otistik çocukların doğaya uyum sağlayabilmelerini öğretebilmek, içinde yaşadıkları doğanın bir parçası olduklarını gösterebilmek, gezilen yerlerdeki tarihi eserleri ve kültürel zenginlikleri göstermek ve bilgi verebilmektir. Ayrıca; otizmli çocukların en önemli sorunu olan sosyalleşememenin doğada yapılan etkinliklerle aşılabilmesi, doğanın insan üzerindeki olumlu etkilerinden otistik çocukların da faydalanabilmelerini, çocukların aileleriyle birlikte bol oksijenli doğada yürüyüş ve egzersiz yaparak hem vücut sağlıklarını koruyabilmek hem de yaşam kaliteleri üzerine etki yapabilmektir. Diğer yandan proje ekibinde yer alacak ve otistik çocuklar ile rehber olarak doğrudan temas kuracak üniversite öğrencilerinin, yapılacak proje etkinlikleri ile otizm konusunda farkındalıklarının artmasını sağlamak, eğitim aldıkları alandaki bireylerin doğayla buluşması, doğayı bir eğitim ve rekreasyon aracı olarak tanıyabilmeleri, doğa farkındalıklarının artışının gerçekleşmesini sağlamak için bilgi ve deneyim kazandırmaktır. Ayrıca kamplar, doğa yürüyüşleri, doğa fotoğrafçılığı gibi pek çok aktivitenin otistik bireyler tarafından yapılırken onlara destek olmalarını sağlayabilmektir. Son olarak; Bilim ve Toplum Projeleri kapsamında toplumun eğitilmesi hedefleniyorsa bu toplumun bir parçası olan otistik bireyler de unutulmamalıdır. Zira toplumun belirli bir kesiminin değil; tamamının eğitilmesi esastır."